شنبه، 02 فروردین 1399 00:00 کد مقاله : 13990102001
سید مصطفی گنجی
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور گفت: رشد بیماری ناشی از کرونا ویروس در ۱۳ استان کشور کاهش یافت.
شیوع کرونا در ۱۳ استان کاهشی شد

 به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: رشد بیماری ناشی از ویروس کرونا در ۱۳ استان کاهشی شده و اگر مردم در خانه بمانند دو هفته آینده بیمارستانها خلوت می شوند.

 

علیرضا رئیسی روز جمعه ( اول فروردین) در کنفرانس خبری که به صورت آنلاین و ویدئو کنفرانس برگزار شد در پاسخ به پرسش ایرنا افزود: روند بیماری کووید ۱۹ و ابتلا به ویروس کرونا در ۱۳ استان که مردم رعایت کرده اند و در خانه مانده اند و البته مردم به این استانها سفر نکرده و مسافر نیز پذیرش نکرده اند، کاهشی شده است. فعلا اسم این استانها را اعلام نمی کنیم که فکر نکنند روند شیوع بیماری تمام شده و دیگر رعایت نکنند زیرا هنوز به مرحله پیک و اوج بیماری در کشور نرسیده ایم و رشد این بیماری و شیوع بیماری همچنان ادامه دارد.

 

وی ادامه داد: در این ۱۳ استان بیمارستانهایی داشتیم که همه تخت های آن اشتغال بود و تخت آی سی یو خالی نداشت و بیمارستان پشتیبان داشتند اما اکنون در این بیمارستانها تخت آی سی یو خالی داریم. این اتفاق از سه روز گذشته رخ داده که نشان می دهد مردم با طرح بسیج ملی کنترل کرونا همکاری کردند و کمپین در خانه بمانیم را جدی گرفته اند. در این استانها تعداد موارد جدید بیماری به یک دوم، یک سوم و یک چهارم رسیده است.

 

معاون وزیر بهداشت گفت: نکته مهم در مورد این بیماری این است که عده زیادی از مبتلایان به خصوص افراد زیر ۱۴ سال ممکن است به علت ابتلا به ویروس کرونا دچار علایم بسیار کم مانند یک بدن درد مختصر یا سرفه مختصر شنود و علایم چندانی نداشته باشند یا حتی بدون علامت باشند اما این افراد ناقل هستند و می توانند این ویروس را به دیگران به خصوص پدربزرگ ها و مادربزرگ ها منتقل کنند و این ویروس برای این بزرگسالان خطرناک است.

 

وی افزود: توصیه ما به مردم این است که همچنان در خانه بمانند، به مسافرت نروند و اگر به ضرورت و به هر دلیلی به مسافرت رفتند، اصول بهداشتی را رعایت کنند، از تجمعات بپرهیزند و اگر کوچکترین علامتی پیدا کردند با سامانه سلامت وزارت بهداشت یا سامانه ۴۰۳۰ تماس بگیرند و اصول قرنطینه خانگی را رعایت کنند.

نظر جدید
پربازدیدها