سه شنبه، 27 اسفند 1398 00:00 کد مقاله : 13981227003
سید مصطفی گنجی
غربالگری کووید۱۹(کرونا ویروس) ۷۵ هزار نفر از شهروندان کهگیلویه توسط مراقبین سلامت و بهورزان بصورت غیرحضوری و با شماره تلفن ۴۰۳۰ انجام گرفته است.
غربالگری ۷۵ هزار نفر توسط مراقبین سلامت و بهورزان کهگیلویه

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب از دهدشت، تا پایان روز 24 اسفند ماه تعداد  75هزار غربالگری، توسط مراقبین سلامت و بهورزان شهرستان کهگیلویه انجام شد.

دکتر محمد طاهر طیب زادگان در این باره اظهار داشت: به منظور پیشگیری، شناسایی و مراقبت افراد جامعه در مقابل بیماری کرونا، غربالگری کوید 19 از تاریخ 23 اسفند توسط مراقبین سلامت و بهورزان به صورت غیر حضوری در حال انجام است و خوشبختانه همکاری مردم شهرستان بسیار مطلوب بوده است.

 وی گفت: این غربالگری با شماره تلفن 4030 توسط همکاران صورت گرفته و ظرف 48 ساعت گذشته تعداد 75000 نفر پایش شدند.


سرپرست شبکه بهداشت و درمان کهگیلویه تصریح کرد: علائم مورد نظر شامل تب و لرز، گلو درد، نفس تنگی و سرفه خشک از همشهریان سوال و در صورت علائم ارجاع به مرکز شهید بهشتی شهرستان و  علائم حاد به بیمارستان امام خمینی(ره) دهدشت منتقل می‌شوند.

 وی از مردم و شهروندان تقاضا نمود که نظام سلامت کشور را در این طرح همراهی نموده و با ورود اطلاعات صحیح در مسیر شکست ویروس کرونا نقش اساسی داشته باشید.

دکتر طیب زادگان در مورد ثبت اطلاعات افراد گفت: اطلاعاتی که توسط فرد در سامانه بارگذاری می‌شود یا در مراکز بهداشتی در پرونده سلامت فرد درج می‌شود، توسط مراقبین سلامت و بهورزان به دقت پایش می‌شود.

وی با اشاره به اینکه فرد از طریق دریافت پیامک از نهایی شدن اطلاعاتش در سامانه مطلع می‌شود افزود: مراقبین سلامت و بهورزان بعد از ارزیابی اطلاعات در صورت مشاهده نمونه‌های مشکوک موارد را پیگیری می‌کنند.

دکتر طیب زادگان خاطرنشان کرد: علت اصلی راه‌اندازی این سامانه، تشخیص زودهنگام و تسریع در روند درمان بیماران احتمالی است. 

نظر جدید
پربازدیدها