دوشنبه، 26 اسفند 1398 00:00 کد مقاله : 13981226001
سید مصطفی گنجی
راه‌اندازی کارخانه تولید الکل بعد از ۱۰ سال، کار بسیار ارزشمندی بود که با مدیریت حسین کلانتری انجام گرفت و استان کهگیلویه و بویراحمد را به لحاظ مواد ضدعفونی و شوینده از س ...
از فرماندهی انتخابات تا کرونا؛ کهگیلویه و بویراحمد پیشتاز مبارزه با ویروس مرگبار

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، با شیوع ویروس کرونا در استان‌های مختلف، پای این مهمان ناخوانده به استان کهگیلویه و بویراحمد باز شد و همین موضوع موجب گردید تا استاندار کهگیلویه و بویراحمد به عنوان مرد اول قوه مجریه وارد میدان شود و مدیریت این چالش بزرگ و آزمون سخت را به دست گیرد.

حسین کلانتری که هنوز خستگی فرماندهی میدان یازدهمین دوره انتخابات نفس گیر سه حوزه انتخابیه کهگیلویه و بویراحمد از تنش بیرون نرفته بود، وارد میدان نبرد با ویروس مرگبار کرونا شد.

در اولین روزهای شیوع این ویروس و بروز علائم آن دربرخی افراد، استاندار کهگیلویه و بویراحمد ضمن بازدید از بیماستان شهید جلیل به عنوان مرکز نگهداری و قرنطینه افراد مبتلا به این ویروس با افراد مبتلا دیدار و ضمن تفقد از آنها به همگان نشان داد که مدیران استان باید در خط اول مبارزه به این بیماری باشند.

کلانتری در اولین روزهای بروز علائم این بیماری ضمن تشکیل کارگروه مربوطه و تشکیل مستمر جلسات مرتبط با آن در اقدامی جهادی و در اولین گام از واحدهای تولید مواد آرایشی و بهداشتی استان خواست تا خط تولید خود را به تولید مواد ضدعفونی و ژل‌های بهداشتی اختصاص دهند، کاری که به نوبه خود علاوه بر کنترل این بیماری به تعادل بخشیدن بازار توزیع مواد بهداشتی کمک شایانی کرد.

حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد در بازدید از شرکت تولیدی سینره یاسوج، گفت: با راه اندازی یک خط تولیدی ژل‌های ضد عفونی، روزانه حدود ۱۸ هزار عدد ژل ضدعفونی و مواد بهداشتی در این کارخانه به مرحله تولید می‌رسد و راهی بازار می‌شود.

به گفته استاندار، این واحد تولیدی علاوه بر تأمین نیاز استان قادر است یه سایر استان‌ها ژل ضدعفونی ویروس کرونا ارسال کند.

وی تاکید کرد: این استان برای مقابله با هرگونه بحران احتمالی آمادگی کامل دارد و مردم استان هیچ نگرانی نداشته باشند و توصیه‌های بهداشتی کارشناسان را کاملاً رعایت نمایند.

راه اندازی کارخانه تولید الکل بعد از ۱۰ سال، کار ارزشمندی بود که با مدیریت حسین کلانتری انجام گرفت و استان کهگیلویه و بویراحمد را به لحاظ مواد ضد عفونی و بهداشتی از سایر استان‌ها بی نیاز کرد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد به واحدهای تولیدی و داروخانه‌هایی که اقلام پزشکی از جمله ماسک، مایع ضدعفونی و سایر مواد مورد نیاز مردم را در اختیار دارند، هشدار داد، احتکار کنندگان و گران فروشان شناسایی و با آنها برخورد جدی می‌شود.

کلانتری با تاکید بر همکاری همه جانبه با دانشگاه علوم پزشکی برای کنترل این ویروس، گفت: تمامی امکانات استان برای کنترل این ویروس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی قرار دارد.

وی خواستار ارائه آمار دقیق از میزان امکانات مورد نیاز از سوی دانشگاه علوم پزشکی شد و افزود: باتوجه به تخصیص اعتبار مورد نیاز از مرکز برای کنترل این موضوع می‌طلبد مسئولان دانشگاه اقدامات لازم در این زمینه را انجام دهند.

در اقدام بعدی برای کنترل این ویروس مرگبار، دستور مؤکد استاندار کهگیلویه و بویراحمد برای کنترل ورودی‌های استان به منظورغربالگری مسافران، استقرار اکیپ‌های بازرسی توسط دانشگاه علوم پزشکی، سپاه و هلال احمر نیز به نوبه خود تأثیر فراوانی داشت و بازدید سرزده استاندار از این ایستگاه‌ها دلیل برای اهمیت این موضوع و کنترل هرچه بهترمبادی ورودی استان بود.

حسین کلانتری در بازدید سرزده از ایستگاه‌های غربالگری ویروس کرونا در محورهای یاسوج-شیراز و یاسوج – اصفهان از همه هموطنان خواست که برای حفظ سلامتی خود و جلوگیری از گسترش ویروس کرونا به کهگیلویه وبویراحمد سفر نکنند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد افزود: خودروهایی که دارای سرنشین‌های بومی هستند پس از انجام معاینه اولیه در صورت عدم وجود علائم بیماری مجوز ورود به استان را می‌گیرند و کسانی که تست آنها مثبت اعلام شود نگهداری و مراقبت خواهند شد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین از حرکت خودجوش برخی از صنوف استان به منظور سلامت خود و همشهریان در تعطیلی مغازه‌ها و فروشگاه‌های استان و جمعه بازار با ۹۰۰ مغازه و آمادگی همه نهادها و بخش خصوصی بر همکاری بیشتر در کنترل بیماری کرونا تقدیر کرد.

وی افزود: با فرهنگ‌سازی و آگاه‌های عمومی و درک خوبی که مردم استان از شرایط دارند اقدامات تشدید شونده‌ای برای مقابله جدی با بیماری کرونا در استان آغاز شده است.

کلانتری همیچنین با تاکید بر اینکه دستگاه‌های دولتی و خصوص باید تمامی امکانات و ظرفیت‌های خود را برای مبارزه با کرونا ویروس به کار گیرند، تصریح کرد: برگزاری مجالس و برنامه‌های عمومی باید به تعویق بیفتد و هرگونه مراسمی از جمله چهارشنبه سوری و فعالیت‌های گردشگری و حتی ورود گردشگر به استان ممنوع است.

در مجموع در این بحران استاندار کهگیلویه و بویراحمد تا اینجا سربلند از این آزمون سخت بیرون آمده است و آمار مبتلایان و روند افزایش بیماری خود گواه این موضوع است و آمار موجود نشان می‌دهد کهگیلویه و بویراحمد به لحاظ پیشگیری و کنترل این بیماری پیشتار بوده است و با توجه به اینکه استان کهگیلویه و بویراحمد در چهار راه ترانزیتی کشور قرار دارد، با توجه به تدبیر و مدیریت استاندار و تیم مدیریتی استان تا کنون کمترین تعداد مبتلایان به این ویروس وجود دارد و با تدابیر اندیشیده شده و برنامه ریزی‌های به عمل آمده روش‌های کنترلی، پیشگیری و مقابله و درمان را در استان به کار بسته است.

نظر جدید
پربازدیدها