چهارشنبه، 30 بهمن 1398 00:00 کد مقاله : 13981130002
سید مصطفی گنجی
پروین دانشور گفت: راه پیشرفت حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ و دوای درد امروز جناح‌های سیاسی شهرستان در به رسمیت شناختن حقوق واقعی زنان است.
به رسمیت شناختن حق زنان، دوای درد جناح‌های سیاسی کهگیلویه بزرگ

به گزارش رهیافت جنوب از دهدشت، پروین دانشور به عنوان چهره پیشرو زنان کهگیلویه برای رقابت انتخاباتی مجلس، پذیرش فرصت برابر برای زنان و مردان را ضرورت امروز جامعه پر مشکل کهگیلویه می‌داند.

جناح‌های سیاسی فعال در کهگیلویه بزرگ بارها نشان داده‌اند که از اجماع بر یک کاندیدا عاجز هستند و اختلافات داخلی آنها، کیفیت سیاست‌ورزی در این منطقه را کاهش داده است.

دانشور طی سخنانی یادآوری کرد: شایسته سالاری با وجود اختلافات کینه توزانه و یارکشی‌های هیجانی ممکن نیست.

وی در میان جمعی از جوانان اصلاح طلب در محل ستاد انتخاباتی خود افزود:
«انتخابات مجلس، مجال مناسب ارزیابی بلوغ جناح‌های سیاسی کهگیلویه است و این بار نیز غافلگیر نشدیم که هر دو جناح عمده در کهگیلویه گرفتار انشقاق شدند. اما به نظر من استقبال از شراکت زنان در قدرت، یک راه مطمئن برونرفت از انشقاق در جناح های سیاسی کهگیلویه است.»

خانم دانشور، زنان نخبه نزدیک به اصلاح طلبان را فراخواند تا به نجات جناح اصلاحطلب کهگیلویه برخیزند.

وی که خود نخستین زن داوطلب نمایندگی مجلس در تمام تاریخ کهگیلویه بزرگ است، اعلام آمادگی کرد تا در انتخابات آینده از هر کاندیدای زن توانمند فارغ از وابستگی‌های سیاسی حمایت کند تنها اگر آن کاندیدای احتمالی به گفتمان حقوق زنان وفادار باشد.

دانشور با اشاره به اینکه می‌داند که هیچ زنی از حوزه کهگیلویه بر کرسی نمایندگی مجلس یازدهم تکیه نخواهد داد، گفت: «جلب رای به گفتمان نوبت زنان مهمترین دغدغه انتخاباتی من است چون که بدون جذب آرای کسانی که با تفکیک جنسیتی فرصت‌ها مخالفند، کمتر زنی در آینده به طی مسیر کاندیداتوری مجلس رغبت خواهد کرد و همین باعث تداوم وضعیت بغرنج زنان در کهگیلویه خواهد شد و انزوای زنان مانع توسعه شهرستان است.»

در پایان خانم دانشور بر لزوم تغییر نگاه مردسالارانه به حوزه سیاست و اقتصاد تاکید نمود و ابراز امیدواری کرد که انتخابات دوازدهم شاهد حضور پر رنگ زنان کهگیلویه باشد تا از این رهگذر مشارکت زنان در حوزه اقتصاد و بهبود معیشت خانوار نیز تقویت شود.

نظر جدید
پربازدیدها