یکشنبه، 27 بهمن 1398 00:00 کد مقاله : 13981127003
سید مصطفی گنجی
پروین دانشور متولد ۱۳۶۶ اولین کاندیدای زن تاریخ انتخابات مجلس در کهگیلویه بزرگ است که با شعار جوان‌گرایی آغاز راهی نو و نوبت زنان پا به عرصه رقابت گذاشت.
پروین دانشور پرچمدار اولین کاندیدای زن تاریخ انتخابات مجلس کهگیلویه بزرگ/ جوان‌گرایی آغاز راهی نو

به گزارش رهیافت‌جنوب از دهدشت، پروین دانشور اولین کاندیدای زن انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ در راستای برنامه‌های خود با تأکید بر صنعت گردشگری و نقش آن در کهگیلویه با وجود جاذبه‌های گردشگری فراوان، اظهار داشت: اگر همشهریان و هم‌تبارانم در کهگیلویه بزرگ به من اعتماد کنند کاری خواهم کرد که کهگیلویه را به عنوان پایتخت گردشگری ایران به لحاظ دارا بودن بیشترین جاذبه‌های طبیعی معرفی کنند  و این عمل ارتباط مستقیمی با افزایش گردشگر از نقاط مختلف ایران و جهان در این منطقه دارد و همین عامل باعث توسعه اقتصادی شهرستان خواهد شد.

وی گفت: مردم عزیز و غیور حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ این را بدانند که من نه اشراف‌زاده‌ هستم و نه از نفوذ سیاسی بسیار بالایی برخوردار هستم، من فردی از جنس خودتان هستم، طعم فقر و نداری را چشیده‌ و سرما را لمس کرده‌ام، اما این را خوب میدانم که افرادی دیگر فقر را در تلویزیون دیده‌ و سرما را از پشت پنجره کاخ‌هایشان تماشا کردند.

کاندیدای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: نمایندگانی که به فکر پُرکردن جیب اقوام، اطرافیان، طرفداران و هم حزبی‌های خود هستند درد مردم را نمی‌دانند و نمیتوانند آن را درمان کنند، زیرا قومیت، طایفه‌گرایی و باند بازی آنها اجازه نمیدهد که آنها نماینده مردم باشند.

وی تصریح کرد: انتخابات و انتخاب حق همه مردم است و همه باید از آن سود ببرند، نباید اجازه دهیم که عده‌ای اندک از این انتخاب سود ببرند، بلکه باید با رای سرنوشت‌ساز خود کاری کنیم که عدالت و برابری در سرتاسر کهگیلویه بزرگ برپا شود.

دانشور با بیان اینکه نمایندگی مجلس صرفاً یک شیوه اختیار و یک فعالیت نظری مختص نمایندگان نیست بلکه یک شیوه تصمیم‌گیری جمعی به منظور درست زیستن همه آحاد ملت است، افزود: در عصر حاضر باید در پِی مجلس درمانی در ایران برآییم به گونه‌ای که از نیروهای نخبه و جوان به عنوان نوشداروهایی برای درمان مجلس در انتخابات پیش رو استفاده کنیم.

وی گفت: میتوان با مشارکت آگاهانه مردم در انتخاب درست، ریشه بسیاری از ویژه خواری، باندبازی، فساد و بی عدالتی را در خانه ملت خشکاند که این امر فقط با دستان ملت محقق خواهد شد.

اولین کاندیدای زن انتخابات مجلس تاریخ کهگیلویه بزرگ اظهار کرد: فقر، بی‌عدالتی، فاصله طبقاتی و بیکاری همگی ناشی از انتخاب‌های غلط و نادرست است، باید تلاش کنیم تا با یک انتخاب درست به همه آنها پایان دهیم.

وی انگیزه خود را تلاش برای برابری زنان با مردان عنوان کرد و استفاده از استعدادهای زنان در حاشیه مانده را راه‌حل مناسبی برای مشکلات دانست و گفت: امروز به پشتوانه شما مردم کهگیلویه بزرگ آغاز کننده راهی هستم که مقصد آن تثبیت برابری زنان با مردان است.

 دانشور با اشاره به برخی شایعات و اینکه تنها کاندیدای زن هستم که با سایر کاندیدای مرد رقابت می‌کنم، عنوان کرد: کسانی که انصراف من را مطرح می‌کنند در واقع  هیچ حقی را برای بانوان به رسمیت نمی‌شناسند و تلاش می‌کنند با دامن زدن به شایعات سخیف در مورد نمایندگان زن و نادیده گرفتن حقوق زنان، رقیبان زن را از صحنه رقابت حذف کنند.

وی ضمن انتقاد از ذهنیت جنسیتی افزود: چگونه کاندیداهای مرد خود را محق شمرده اما توقع دارند تنها کاندیدای زنان تاریخ این منطقه در این رقابت انتخاباتی به نفع دیگران انصراف بدهد؟

 تنها کاندیدای زن کهگیلویه بسیاری از مدعیان حقوق زنان را تحت تاثیر جوسازی‌های موسمی شبکه‌های مجازی توصیف کرد و با اشاره به مهمترین هدف خود گفت: هدف من فقط رسیدن نیست، بلکه رساندن پیام زنان به کسانی است که شعار حمایت از زنان سر می‌دهند اما حقوق زنان را به رسمیت نمی‌شناسند.

بر پایه این گزارش، پروین دانشور در سال ۱۳۶۶ در خانواده‌ای مذهبی چشم به جهان گشود، دوران دبستان را در روستای المور از توابع بخش چاروسا و دوران راهنمایی تا دبیرستان را در شهر دهدشت سپری کرد، در مقطع کارشناسی در رشته برنامه‌ریزی شهری تحصیل نمود و کارشناسی ارشد خود را در رشته جغرافیا در دانشگاه ارومیه به پایان رساند.

پروین دانشور عزت همشهریانش را برای خود تکلیفی دانست که باید در راستای سربلندی آنها استوار گام بردارد و در این زمینه نیازمند یاری و همراهی شما مردم غیور کهگیلویه بزرگ است.

نظر جدید
پربازدیدها