چهارشنبه، 23 بهمن 1398 00:00 کد مقاله : 13981123005
سیروس بزمی
دکتر دهبانی پور در انتخابات کهگیلویه شگفتی ساز خواهد شد/ترس رقیبان سنتی از دهبانی پور

  مطلبی که می خوانید از سری یادداشت های مخاطبین رهیافت جنوب است و انتشار آن الزاما به معنی تایید تمام یا بخشی از آن نیست. می توانید با ارسال یادداشت خود، این مطلب را تأیید یا نقد کنید.

دکتر دهبانی پور در انتخابات کهگیلویه شگفتی ساز خواهد شدترس رقیبان سنتی از دهبانی پور* چند ماهی است که در حوزه شهرستان های چهارگانه کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام حدس و گمان های مردم برای کاندیدای مجلس از طیف ها و تفکرات مختلف زیاد بود اما به با اعلام احراز صلاحیت کاندیدا در مرحله اول همانطور که اکثریت حدس میزدند حوزه کهگیلویه بزرگ باز هم شاهد رقابت سنتی موحد و هاشمی خواهد بود.

به محض اینکه تایید صلاحیت ها اعلام شد دو رقیب سنتی از همان روزهای اول شب نشینی، جلسه و هم اندیشی ها را در قالب های مختلف شروع کردند. شهر به شهر، روستا به روستا، خانه به خانه و ایل به ایل رفتند در زمانی که شورای نگهبان ممنوعیت تبلیغات انتخاباتی را اعلام کرده بود اما بدون هیچگونه توجه و ترسی در این باره این دو رقیب در متینگ های مختلف انتخاباتی شرکت کردند سخنرانی کردند تخریب کردند و حتی همدیگر را تهدید کردند.

از فاجعه این متینگ های انتخاباتی میتوان رسوایی حوزه انتخابی کهگیلویه بزرگ را در کشور نام برد که به یک باره در فضای مجازی عکس ها و فیلم های سفره های چندصد متری و غذاهای چندهزار نفری پخش شد.

کار به جایی کشیده شد که حتی عکس ها و فیلم های این رسوایی فاجعه بار در رسانه ملی از اخبار پر بیننده هم 20:30 پخش شد که در ادامه دیدیم با قربانی کردن دهیار روستا باز هم از روش قدیمی ماست مالیزاسیون درخصوص این اتفاقات استفاده کردند و داستان را سرهم آوردند.

در این بلبشو و هجمه های زیادی که این دو رقیب به یکدیگر وارد می کردند اما نگاهشان به جبهه دیگری بود که چهره ای از آن تایید صلاحیت نشد و هرکدام سعی بر آن داشتند که لیدرها، اشخاص و چهره های آن جبهه را جذب خود کنند.

در این بین جبهه اصلاحات که دور گذشته با دکتر کامرانی در حوزه تماما سنتی و قبیله ای کهگیلویه بزرگ رای زیاد و قابل قبولی بدست آورده بود این دور با احراز نشدن صلاحیت دکتر کامرانی و دکتر دهبانی پور در مرحله اول به گونه ای سراسیمه و بلاتکلیف مانده بود.

برخی از این جریان به دو نماینده قدرت و ثروت پیوستند اما برخی دیگر همچنان چشم انتظار اخبار تایید صلاحیت در مرحله آخر داشتند و همچنان منتظر خبرهای خوشحال کننده ای بودند.

شانس با آنها یار بود و در روزهای پایانی دکتر دهبانی پور از جریان اصلاحات در مرحله دوم تایید صلاحیت شد و به یکباره شوک زیادی به انتخابات در حوزه کهگیلویه بزرگ وارد کرد.

حدس و گمان ها برای نتیجه انتخابات با وجود دکتر دهبانی پور بسیار سخت شد برخی نماینده فعلی را باوجود حضور زیادی از جامعه آماری اصلاحات در حوزه مرکزی کهگیلویه و پیوستن بخش زیادی از لیدرها و طرفداران وی به سید محمد موحد، عدل هاشمی پور را سوم این انتخابات تلقی می کنند و پیروزی را بین دو گزینه موحد و دهبانی پور می دانند.

برخی باوجود نزدیکی تفکرات موحد به اصلاحات این ریزش آرای مردمی را از طرفداران سید محمد موحد می دانند و رقابت اصلی انتخابات را بین دو گزینه دهبانی پور و هاشمی می دانند.

اما در روزهایی که گذشت ما شاهد درگیری ها و دعواهای سیاسی زیادی بین دوگزینه سنتی بودیم که حوزه انتخاباتی را به سمت درگیری های طرفداران و امنیتی کردن منطقه سوق می داد و به واسطه عملکرد این دو گزینه در دوره های گذشته و وعده های بر زمین مانده این دو کاندیدا، مردم دیگر به دنبال گزینه ای جدید برای اعتماد و سپردن وکالت خود در چهارسال آینده به وی هستند.

مردمی که دیگر از تهدیدهای امنیتی و سفره های رسوایی چندهزار نفری خسته شدند و به دنبال تغییر در حوزه انتخابی هستند حال دهبانی پور می تواند گزینه مناسبی برای انتخاب باشد.

فارغ از نتیجه نهایی آنچه که دور از ذهن نخواهد بود این است که دکتر دهبانی پور و طیف اصلاحات تاثیر زیادی در نتیجه نهایی انتخابات خواهند گذاشت.

ورود دهبانی پور به انتخابات و تایید صلاحیت وی بی شک یک شگفتی بود که بوجود آمد اما مطمئنا تا پایان انتخابات این تنها شگفتی نخواهد بود و رقیبان وی الان بیشتر از اینکه از همدیگر بترسند از دهبانی پور می ترسند.

مختار خلخال

نظر جدید
پربازدیدها