سه شنبه، 24 دی 1398 00:00 کد مقاله : 13981024003
سید مصطفی گنجی
امیدوارم در شرایط فعلی که دیگر طیف اصلاح‌طلبان چهره شاخصی ندارد بدون از آنکه تعصب جریان فکری خود را داشته باشند همفکر و هم‌صدا به مهندس هاشمی‌پور بپیوندند و باری دیگر فرز ...
یک انتخاب یک گام تا قلّه

"تحلیل سیاسی" پس از اعلام نتایج صلاحیت نامزدهای انتخاباتی از سوی شورای نگهبان عملأ انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی وارد گام دوم خود شده است و رویکردهای سیاسی کشور به گونه‌ای متحول شده است.

رد صلاحیت بیش از ۷۰ نماینده فعلی مجلس شورای اسلامی سبب شده تا نظرات مردم عامه از مجلس آینده به گونه‌ای کاملأ روشن شود و همین عامل در سرنوشت بسیاری از نامزدهای فعلی کاملأ اثرگذار است، این یعنی اینکه مجلس آینده یک مجلس تمام اصولگرایی است و نیروهای انقلابی برای ورود به این مجلس از شانس بهتری برخوردار باشند.

سرنوشت تأیید صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی در حوزه انتخابیه کهگیلویه بزرگ کاملأ غیرقابل تصور بود و رقابت در این حوزه را کاملأ مشخص کرده است. تعداد ۴۷ نامزد در این حوزه انتخابیه در مرحله اول نامنویسی کرده و همه این ۴۷ نامزد در مرحله اول از سوی هیئت‌های اجرایی تایید شدند اما در مرحله دوم تایید صلاحیت‌ها از مجموع ۴۷ نامزد تنها ۱۷ نفر توانستند از فیلتر سخت شورای نگهبان عبور کنند.

در این مرحله از ۶ کاندیدای شاخص حوزه کهگیلویه بزرگ تنها سه نامزد اصولگرایی (عدل هاشمی‌پور، سید محمد موحد و فرزاد نجات‌نیا) صلاحیت‌‌شان احراز شده و هر سه گزینه شاخص اصلاح‌طلبان(سید نعمت‌الله صدوقی، علی کامرانی‌مقدم و رضا دهبانی‌پور) نتوانستند از فیلتر شورای نگهبان عبور کرده و صلاحیت‌شان احراز نشده است.

با رد صلاحیت نامزدهای طیف اصلاح‌طلب در کهگیلویه بزرگ رقابت تنها تک قطبی و بین دو گزینه "عدل هاشمی‌پور" و "سید محمد موحد" است، دو چهره شاخصی که هرکدام حداقل تجربه یک دور نمایندگی این حوزه را در کارنامه خود داشته‌اند و همین عامل سبب رویش و ریزش طرفداران زیادی برای هریک از آنها شده است.

عدل هاشمی‌پور فردی که در بدترین شرایط سیاسی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران توانسته بود به پشتوانه آرای مردم کهگیلویه بزرگ وارد بهارستان شود و در این شرایط بسیار حساس اقدامات مثمرثمری انجام داده است اقداماتی که بنا به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در آیین عملیات اجرایی جاده "لنده به تشان" تنها به یک رؤیا شبیه است تا یک واقعیت.

هاشمی‌پور که این روزها در بین هوادارانش به "سردار سازندگی" شهرت دارد الحق والانصاف در این دوره سه‌سال و اندی نمایندگی‌اش توانسته است واژه کلیدی " مــــــا مـــی‌تــــوانــیــــم" را به حقیقت به منصه ظهور برساند و چرخ‌های خشک و فرسوده این حوزه انتخابیه را به حرکت بیندازد و کهگیلویه بزرگ را تا حدودی از محرومیت نجات دهد.

مهندس عدل هاشمی‌پور از همان روز اول آمده بود تا به مردم حوزه انتخابیه‌اش خدمت صادقانه کند، خدمتی بی‌منت و همان طور که بارها این مرد بزرگ گفته است" من هرکاری می‌کنم وظیفه‌ام است و هیچ منتی ندارد" هیچوقت برای کارهایش منتی بر کسی نگذاشته است و همچنان بی‌حاشیه، استوار و با توکل بر خداوند رو به جلو گام برمی‌دارد.

مهندس هاشمی‌پور یا بهتر است بگویم " سردار سازندگی" در این دوره کوتاه نمایندگی تا به امروز اقدامات بزرگی انجام داده است که هرکدام از این اقدامات حداقل ۸ سال زمان نیاز داشت و نمی‌خواهم در اینجا به آنها اشاره کنم، سردار توان و پتانسیل‌های بسیار خوبی دارد، مرد آبادانی است و کهگیلویه بزرگ به یک معمار جهادی نیاز دارد تا بتواند این منطقه محروم را از بن‌بستی نجات دهد.

آینده و سرنوشت خودمان با دستان خودمان رقم می‌خورد، اگر با کمی اندیشه و تفکر به آینده درخشان خود و همنوعان خود اعتقاد داریم، اگر می‌خواهیم یک گام بیشتر از محرومیت و نداری فاصله بگیریم، اگر می‌خواهیم اگر واقعأ می‌خواهیم دوران سخت و شوم ۱۶ سال بی‌تدبیری و پسرفتی را تکرار نکنیم، اگر به رونق کشاورزی و شغل و درآمد خود و خانواده خود فکر می‌کنیم، اگر شهری پررونق و سرسبز را انتظار می‌کشیم پس بیاییم بدون از آنکه فریب هر وعده شوم دیگری را بخوریم به دور از سم مهلک قومیتگرایی قبل از رای دادن فقط ده ثانیه فکر کنیم سپس در برگه رأی خود بنویسیم...."عــــــدل هاشـــــــــمی پــــور"


امیدوارم در شرایط فعلی که دیگر طیف اصلاح‌طلبان چهره شاخصی ندارد بدون از آنکه تعصب جریان فکری خود را داشته باشند همفکر و هم‌صدا به مهندس هاشمی‌پور بپیوندند و باری دیگر فرزند شایسته کهگیلویه بزرگ را روانه بهارستان کنند، جوانان این حوزه انتخابیه می‌توانند با یک انتخاب درست آینده خود را رقم بزنند آینده‌ای روشن و امیدوار... پس با رای دادن به مهندس هاشمی‌پور همه مردم کهگیلویه بزرگ باهم یک‌صدا "دیارمــــــــــان را یـــــاری کنیـــــم".

نظر جدید
پربازدیدها