شنبه، 14 دی 1398 00:00 کد مقاله : 13981014004
سیروس بزمی
 مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدرسه حضرت رقیه مجری طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار شد + عکس

به گزارش رهیافت جنوب، مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدرسه حضرت رقیه مجری طرح شهید بهنام محمدی برگزار شد.

در این مراسم فرمانده حوزه مقاومت بسیج دانش آموزی شهیدامینی و دبیر قرارگاه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی با بیان اینک شهادت سپهبد حاج قاسم سلیمانی برای امام امت بسیار سخت هست اما با یاد آوری خاطره شهادت مالک اشتر میتوان اینگونه خودت را تسکین داد.

 مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدرسه حضرت رقیه مجری طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار شد + عکس

امام امیرالمؤمنین علی‌(ع) هنگامی که خبر شهادت مالک اشتر را شنیدند بر بالای منبر رفتند و پس از گفتن کلمه استرجاع (انا لله و انا الیه راجعون) فرمودند: الا انَّ مالِکَ بنَ الحارِثِ قَد قَضی نَحبَهُ، واوفی بِعَهدِهِ، ولَقِی رَبَّهُ، فَرَحِمَ‌الله مالِکاً ! لَو کانَ جَبَلاً لَکانَ فِنداً ولَو کانَ حَجَراً لَکانَ صَلداً. للهِِ مالِکٌ! وما مالِکٌ! وهَل قامَتِ النِّساءُ عَن مِثلِ مالِک! وهَل مَوجودٌ کَمالِک! یعنی بدانید که مالک بن حارث روزگار خود را به پایان برد و به پیمان خویش وفا نمود و به دیدار پروردگارش شتافت.

خدا مالک را بیامرزد، اگر کوه می‌بود قله‌ای دست‌نیافتنی و دور و بلند می‌نمود! و اگر سنگ بود، صخره‌ای سخت می‌نمود! مالک برای خدا بود، مالک چه کسی بود؟! آیا ممکن است زنان مانند مالک را بزایند؟! و آیا در روزگار ما کسی مانند مالک هست؟! جایگاه رفیع سردار بزرگ اسلام شهید قاسم سلیمانی نیز به نظر می‌رسد در نزد رهبری معظم انقلاب اسلامی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای (مدظله‌العالی) به مثابه جایگاه بلند مالک اشتر در نزد امیرالمؤمنین(ع) بوده است و رشادت‌ها و مجاهدت‌های طولانی وی در مواجهه با دشمنان ملت ایران مخصوصاً کمک به ملت‌های مظلوم منطقه در مبارزه با عناصر آمریکایی و رژیم صهیونیستی و گروه‌های دست‌نشانده مرتجعین عرب و وهابیون خون‌آشام بیانگر شجاعت‌های او در عرصه جهاد بود که همواره لرزه بر اندام دشمنان می‌انداخت.

آشنا افزود: مهمترین پیامدی که شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس و همراهانشان و عجین شدن خون آنها با یکدیگر دارد، وحدت بیش از پیش ملت‌های ایران و عراق خواهد بودو نقشه‌های تفرقه‌افکنانه آمریکا و اسرائیل و دولتهای عربی همپیمان آنها را خنثی خواهد کرد. شهادت هم زمان فرمانده هان ایرانی و عراقی توسط استکبار بیداری ملت‌ها را در پی خواهد داشت و محور مقاومت هم نه‌تنها تضعیف نشده بلکه با قوت بیشتری و با عزم راسخ‌تری به راه خود ادامه خواهد داد. آشنا در پایان: جمهوری اسلامی و ملت بزرگ ایران همواره حامی و پشتیبان ملت بزرگ عراق در مواجهه با دشمنان مشترک بوده است و امنیت عراق را همانند امنیت خود می‌داند و ناامنی در این کشور را به هیچ‌وجه برنمی‌تابد و وجود کشور عراق بزرگ و متحد و قدرتمند را در کنار خود مغتنم می‌داند تا با توجه به مشترکات بسیار زیادی که بین دو ملت ایران و عراق هست و عشق حسینی و مراقد مطهر ائمه اطهار(ع) هم سبب تعمیق این ارتباط شده است.

در پایان این مراسم معنوی ذاکر و مداح اهل بیت کربلایی صفاری به مداحی و ذکر روضه پرداختند.

 مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدرسه حضرت رقیه مجری طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار شد + عکس مراسم بزرگداشت شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی در مدرسه حضرت رقیه مجری طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار شد + عکس

نظر جدید
پربازدیدها