سه شنبه، 19 آذر 1398 00:00 کد مقاله : 13980919001
امین روانان
استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تعامل مطلوب ایمیدرو برای تامین زیرساخت های معدن فسفات چرام خبر داد و گفت: تامین تسهیلات ارزی این طرح در اولویت قرار دارد
ادامه تلاشهای دکتر غریب پور برای توسعه چرام/ انتخاب سرمایه گذاری قوی برای راه اندازی معدن فسفات چرام + تصاویر

 

کلانتری همچنین تصریح کرد: فعال نمودن فسفات چرام با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دارد.

به گزارش"رهیافت جنوب ؛ سید حسین کلانتری استاندار کهگیلویه و بویراحمد به همراه معاون اقتصادی استاندار و جمعی از مدیران کل استان در خصوص وضعیت صنایع استان در نشستی با خداداد غریب پور  معاون وزیر و رئیس هیئت عامل ایمیدرو دیدار و گفتگو کردند.

 

کلانتری در این نشست بر تسریع در اجرای طرح کارخانه آهک هیدراته تاکید کرد و گفت: براساس قول مساعد مسئولان ایمیدرو این طرح تا هفته دولت سال آینده به بهره برداری می رسد.

 

استاندار کهگیلویه و بویراحمد حجم سرمایه گذاری این طرح را ۲۰ میلیارد تومان برشمرد و افزود: با بهره برداری از کارخانه آهک زمینه اشتغال بیش از ۱۰۰ نفر در استان فراهم می شود.

 

کلانتری همچنین تصریح کرد: فعال نمودن فسفات چرام با جدیت بیشتری در دستور کار قرار دارد.

 

نماینده عالی دولت در استان ابراز کرد: باتوجه به سنگین بودن پروژه معدن فسفات چرام در بحث تامین زیرساخت های این معدن با همکاری ایمیدرو نسبت به تامین این زیرساخت ها از جمله آب، برق و گاز اقدام می شود.

 

وی همچنین بیان کرد: مکاتبات و رایزنی های لازم با سازمان انرژی اتمی در خصوص کسب مجوزات لازم برای معدن فسفات چرام انجام می شود.

 

غریب پور نیز در این نشست تاکید کرد: ایمیدرو یک سرمایه گذار قوی برای وارد مدار شدن طرح فسفات چرام مشخص کرده است و همکاری لازم برای تامین زیرساخت های این معدن را با استان خواهد داشت.

 

کلانتری نیز خاطرنشان کرد: از محل صندوق توسعه ملی نسبت به تامین تسهیلات ارزی این طرح اقدام می کنیم‌.

 

نماینده ارشد اجرایی استان گفت: این طرح در حال حاضر به ۱۰۰ میلیون دلار اعتبار نیاز دارد.

استاندار همچنین خاطرنشان کرد به صورت مشترک با سازمان توسعه و نوسازی صنایع معدنی ایران( ایمیدرو )در خصوص فراهم ساختن زیرساختهایی همچون تامین آب ،برق و گاز 

اقدام خواهد کرد.

کلانتری حمایت از معادن کوچک مقیاس استان را یکی از اولویت های کاری خود در این حوزه عنوان کرد.

 

غریب پور در بخش دیگری از سخنانش تاکید کرد: پس از انجام ظرفیت سنجی در صورتی که حجم ذخایر معادن بوکسیت پاسخگو باشد نسبت به احداث کارخانه بوکسیت در استان نهایت همکاری را خواهیم داشت.

 

استاندار گفت: مسئولان ایمیدرو قول مساعد خود را برای استخراج و حمایت از  معادن سلستین استان اعلام کردند.

 

کلانتری از قول ویژه ایمیدرو برای فراخوان جذب سرمایه گذار برای معادن گچ استان خبر داد.

 

گفتنی است در این نشست مقرر شد ایمیدرو نسبت به تسریع در صدور مجوزات سایر معادن استان و تامین تسهیلات ارزی همکاری کند

نظر جدید
پربازدیدها