دوشنبه، 20 آبان 1398 00:00 کد مقاله : 13980820005
امین روانان
بر اساس آنچه که فرماندار بویراحمد می گوید در حالی که چارت سازمانی شهرداری یاسوج زیر ۱۰۰ نفر است اما این شهرداری به ۱۳۰۸ نفر حقوق می دهد تا بیش از ۱۲۰۰ نیروی مازاد در شهر ...
بیش از ۱۲۰۰ نیروی مازاد در شهرداری یاسوج/استمداد از دستگاههای بازرسی و نظارتی

 به گزارش رهیافت جنوب فرماندار بویراحمد که در حاشیه نمایشگاه کتاب درگفت و گو با مطرح کردن این سوال که « در حالی که چارت سازمانی شهرداری یاسوج زیر ۱۰۰نفر است چرا به ۱۳۰۸ نفر حقوق می دهد؟» موضوع بکارگیری فله ای نیرو را به شهرداری یاسوج وصل نمود تا در کمال ناباوری از حضور یک هزار و ۲۰۸ نفر نیروی مازاد در شهرداری یاسوج خبر دهد.

 

هر چند که شاهرخ کناری در این زمینه توضیح بیشتری نداد اما با مطرح کردن این سوال، اعضای شورای شهر که ناظر بر عملکرد شهردار هستند را به چالش کشید تا دستگاههای نظارتی و بازرسی با دقت و تامل بیشتری به حوزه شهرداری وارد شوند و نحوه ورود و به کارگیری این نیروها را مورد دقت نظر و بررسی قرار دهند.

 

سخنان فرماندار بویراحمد در بحث نیروهای مازاد برچارت سازمانی در شهرداری یاسوج در حالی مطرح می گردد که باید قبول کنیم بکارگیری و ورود این نیروهای به شهرداری مربوط به این دوره تنها نبوده است و به قول شاهرخ کناری مربوط به سال های گذشته نیز می باشد.

 

این تراکم نیروی مازاد در شهرداری یاسوج در حالی از سوی شاهرخ کناری فرماندار بویراحمد مطرح می شود که اخیرا یکی از اعضای شورای شهر از اعتراض کارگران شهرداری برای عدم پرداخت حقوق خود و معوق شدن حقوق ۸ ماهه این کارگران خبر می دهد.

 

علی اکبری تبار که سابقه دو دوره عضویت در شورای شهر یاسوج را دارد  همچنین از تاخیر ۲۰ روزه در پرداخت حقوق کارکنان شهرداری می گوید و معتقد است که شهرداری در حوزه پرداخت حقوق به سقوط نزدیک است .

 

حال جای این سوال باقی است که این نیروها از چه زمانی به شهرداری وارد شدند و چه کسانی در این تراکم نیرو و بکارگیری آنها نقش داشته اند؟ نقش فرمانداری در زمینه برخورد با این تخلفات آشکار که مصداق واقعی ضایع کردن حق دیگران و عدم رعایت عدالت می باشد چیست ؟ آیا دستگاههای نظارتی و بازرسی که اقدامی پسندیده در اخراج نیروهای بکارگرفته شده فله ای در بیمارستان شهید جلیل یاسوج انجام داده اند و حمایت افکار عمومی را به دنبال داشت به این موضوع نیز ورود می کنند؟ و در پایان باید سوال شود که آیا بنظر نمی رسد که یکی از مهمترین دلایل بروز معضلاتی همانند سیما و منظر شهری، زیر گذر و روگذر، مرکز مانیتورینگ و سینما و ناتوانی شهرداری در حل  این معضلات می تواند به پرداخت حقوق به بیش از ۱۲۰۰ نیروی مازاد در شهرداری باشد.

 

به راستی چه کسی باید پاسخگو باشد؟

نظر جدید
پربازدیدها