پنج شنبه، 09 آبان 1398 00:00 کد مقاله : 13980809001
سیروس بزمی
ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهید سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار گردید + عکس

به گزارش رهیافت جنوب، ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهیده سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار گردید.

در این برنامه حجت الاسلام و المسلمین مجتبی طیب ضمن عرض تبریک هفته بسیج دانش آموزی و تسلیت شهادت امام رضا (ع) گفت: یکی از مهمترین فعالیت های ائمه اطهار (ع) تربیت شاگردان و شخصیت های علمی و دینی بود تا آموزه های اسلام را بین مردم گسترش دهند. امام رضا (ع) نیز از این امر مستثنی نبودند. ایشان در مدت اقامت در مرو، که مرکز علمی و فرهنگی آن روز خراسان بود، تلاش گسترده ای را برای اعتلای علم و دانش اسلامی به عمل آوردند.

ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهید سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی برگزار گردید + عکس

وی ادامه داد: عظمت علمی و اخلاق عملی امام رضا (ع) موجب جذب مردم به سمت ایشان می شد و شهرت علمی آن حضرت همه جا را فرا گرفت، به گونه ای که مامون به این مسئله اعتراف می کرد.

حجت الاسلام طیب ادامه داد: امام از هر فرصتی برای نشر سنت های الهی و سیره رسول ا...(ص) استفاده می نمودند.

یکی از مهمترین اقدامات ایشان در این زمینه تشکیل حوزه علمی در منزل خود و مسجد مرو بودکه از طریق این مجالس علمی شاگردانی را تربیت کردند.

وی در پایان گفت: در منابع، مجموع آنها را 318 تن ذکر کرده اند. این افراد در زمان آن حضرت و پس از آن در ترویج اندیشه های ایشان کوشیدند.

ویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهید سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی + عکسویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهید سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی + عکسویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهید سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی + عکسویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهید سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی + عکسویژه برنامه شهادت امام رضا (ع)در مدرسه شهید سمیه طرح شهید بهنام محمدی شهرستان بهمئی + عکس

نظر جدید
پربازدیدها