سه شنبه، 30 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980730002
امین روانان
مدیرکل پزشکی قانونی استان:۲۸۸۳مصدوم و ۱۲۷ کشته در حوادث رانندگی کهگیلویه و بویراحمد طی ۶ ماهه نخست امسال

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: طی ۶ ماهه نخست امسال ۲۸۸۳ مصدوم و ۱۲۷ نفر کشته در حوادث رانندگی استان داشته ایم.

 

به گزارش  رهیافت جنوب "کامروز امینی" در جمع خبرنگاران، افزود: طی ۶ ماهه نخست سالجاری ۲۸۸۳ مصدوم داشته ایم که از این تعداد ۲۰۱۹ نفر آقا و ۸۶۴ خانم بوده اند.

وی اظهارکرد: این تعداد در مدت مشابه سال قبل که ۲۸۳۹ نفر بوده ۱.۵ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در سال گذشته نسبت به جمعیت در زمینه مصدومان ناش یاز حوادث رانندگی رتبه سوم کشور را داشته ایم که وضعیت خوبی نداریم.

امینی تصریح کرد: طی ۶ ماهه نخست امسال ۱۲۷(۹۰ آقا و ۳۷ خانم) فوت ناشی از تصادفات رانندگی در استان داشته ایم که این تعداد در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که ۱۰۱ مورد بوده افزایش ۲۵.۷ درصدی داشت.

وی ادامه داد: ۶۲ نفر از این تعداد در شهرستان بویراحمد، ۲۱ نفر در گچساران، ۱۰ نفر در کهگیلویه، ۱۶ نفر در دنا، ۱۱ نفر در چرام، ۳ نفر در بهمئی، ۲ نفر در باشت و ۲ نفر نیز در سوق به ثبت رسیده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ۸۰ درصد فوتی‌ها در مسیرهای برون شهری و ۱۴ مورد در مسیری‌های شهر بوده اند.

امینی با بیان اینکه ۵۵ درصد متوفیان متاهل بودند، بیان کرد: شهریور ماه با ۲۶ فوتی بیشترین فوتی را داشت و در ماه‌های فرودین و خرداد نیز به ترتیب ۲۳ و ۲۲ فوتی داشته ایم.

وی با اشاره به اینکه ۱۵ درصد فوتی ها را عابران پیاده تشکیل می دهند، اظهارکرد: ۶۸ درصد تصادفات فوتی استان در روز و مابقی در شب رخ داده است.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: ۶۰ درصد فوتی های در محل حادثه رخ داده که نشان دهنده شدت تصادفات است و همچنین ۷۷درصد فوتی های استان در این مدت به علت صدمات متعدد بوده است

نظر جدید
پربازدیدها