چهارشنبه، 24 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980724001
امین روانان
تغییر ۳فرماندار کهگیلویه و بویر احمد/قطار تغییرات کلانتری

  پس از گذشت چند ماه از حضور حسین کلانتری در کهگیلویه و بویراحمد ، تغییرات گسترده ای در مجموعه مدیران و معاونین دستگاه های مختلف استان البته با شیب ملایم به گونه ای که کمترین حساسیت ها ایجاد شود ، رخ داد. آنچه که تاکنون در مجموعه استانداری و زیر مجموعه آن در خصوص […]

 

 

پس از گذشت چند ماه از حضور حسین کلانتری در کهگیلویه و بویراحمد ، تغییرات گسترده ای در مجموعه مدیران و معاونین دستگاه های مختلف استان البته با شیب ملایم به گونه ای که کمترین حساسیت ها ایجاد شود ، رخ داد.

 

رهیافت جنوب ؛ آنچه که تاکنون در مجموعه استانداری و زیر مجموعه آن در خصوص تغییر و تحولات رخ داده است و رخ خواهد داد به نظر می رسد ، ارتباط زیادی به حوزه سیاسی و شرایط انتخاباتی سال جاری داشته باشد.

 

حسین کلانتری به عنوان استاندار کهگیلویه و بویراحمد طی این مدت کاملا آگاه شده است که کوچکترین اشتباه در مدیریت انتخابات می تواند به چالشی بزرگ در استان تبدیل شود و جنجال های زیادی ایجاد کند.

 

یکی از مهمترین موضوعات دخالت نمایندگان فعلی با استفاده از نیروهای گماشته شده خود در نقاط حساس مدیریت انتخابات است . از طرف دیگر کلانتری آنگونه که اعلام شده است قول صریح داده است که نتیجه انتخابات دقیقا همان چیزی خواهد شد که مردم در صندوق ها تعیین کرده اند.

 

قسم جلاله کلانتری برای صیانت از رای مردم مطمئنا با حرف و تبلیغ صورت نمی گیرد و این همان چیزی است که وی بر آن آگاه است .
بنابراین تغییر برخی متولیان اصلی انتخابات ، یعنی فرمانداران ، چیزی است که ذهن کلانتری را به خود مشغول کرده است.

 

برخی اتفاقات چند وقت اخیر برخی فرمانداران ، خصوصا در حمایت از نمایندگان ، استاندار را به این نتیجه رسانده است که اولا برخی از این فرمانداران ، فرماندار دولت نیستند یعنی اصلا اعتقادی به دولت ندارند بلکه خود را گماشته نماینده می دانند و به طور کلی می توان گفت نمی توانند محرم دولت باشند بلکه محرم اسرار نماینده هستند! و ثانیا برخی از این افراد توانایی برگزاری یک انتخابات با لحاظ بی طرفی را ندارند چرا که یا از لحاظ شخصیتی چندان اقتدار عمل ندارند و یا اینکه موضوع را سرسری می گیرند و فکر می کنند به هر جهت انتخابات برگزار می شود و تمام !

 

برخی منابع آگاه به وضعیت سیاسی استان بر این نکته اشاره دارند که حسین کلانتری با لحاظ موارد اشاره شده و برخی موارد دیگر ، حداقل ۳ تا ۴ فرماندار را تغییر خواهد داد .

 

دو تا سه فرماندار دیگر هم به دلایلی تقریبا مشابه مورد بالا ، احتمال تغییر آن ها بسیار زیاد است اما اینکه آنچه ذهن کلانتری را در جهت تحقق قسم جلاله اش به شدت مشغول کرده است عدم اطمینان از برخی فرمانداران است ، جدی است و در آن شکی نیست !

 

مدت زمان کمی که تا شروع فرایند انتخابات وجود دارد از جمله مواردی است که قدرت عمل حسین کلانتری را از لحاظ زمانی بسیار محدود کرده است و اگر قرار بر اتفاقی باشد به احتمال قوی طی یک تا دو هفته پیش رو، رخ خواهد داد.


حتی شنیده شده است که کلانتری در یکی از سفرهایش به یکی از شهرستان ها و دیدن ضعف بسیار زیاد فرماندار ، گفته است که اگر انتخابات در پیش نبود در همان روز ابلاغ فرماندار را لغو می کرده است! اما شور شدن بی برنامگی و ضعف برخی فرمانداران ، کلانتری را به این نتیجه رسانده است که تغییر برخی از آن ها در همین زمان اندک مانده تا انتخابات ، بهتر است از اتفاقات خطرناکی که احتمالا در برگزاری آن در پیش رو خواهد بود!

 

در پایان باید گفت ، تغییر ۳ تا ۴ فرماندار خصوصا در برخی شهرستان های مهم بسیار محتمل و حتی نزدیک به یقین است

نظر جدید
پربازدیدها