دوشنبه، 22 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980722001
امین روانان
گفت‌وگوی تفصیلی با مردی که شباهتش به امام او را مشهور کرده است؛باعث افتخار است که به شخصیتی همچون امام خمینی شبیهم می کنند/ هیچ تلاشی برای شبیه شدن نکرده ام/ هیچکس نمی تواند مثل امام خمینی باشد

حاج علی می گوید از اینکه او را به امام خمینی شبیه می کنند خیلی خوشحال و مایه افتخارش است  همین موضوع موجب شود مردم باز هم به یاد امام بیافتند و فاتحه ای نثارش کنند.

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ، هرچند این روزها بدعت نامبارکی در بین مردم باب شده است و عده ای دوست دارند با بزک چهره و تغییر مدل مو خود را شبیه یکی از بازیگران و یا بازیکنان خارجی و سرشناس فوتبال کنند و برای خود بساطی درست کنند، اما هستند افرادی هم که بدون بزک خرج پول و وقت شباهت زیادی به چهره های بزرگ و مطرح کشور دارند. اولین بار در فیلم معمای شاه بود که اکثر چهره های سیاسی اوایل انقلاب به وضوح به تصویر کشیده شدند و بازیگران با گریم های ماهرانه ای نقش آنها را بازی کردند و بعد از آن تب شبیه کردن اشخاص به سیاسیون هم در فضای مجازی بالا گرفت.

 

گفت‌وگوی تفصیلی با مردی که شباهتش به امام او را مشهور کرده است؛باعث افتخار است که به شخصیتی همچون امام خمینی شبیهم می کنند/ هیچ تلاشی برای شبیه شدن نکرده ام/ هیچکس نمی تواند مثل امام خمینی باشد

هفته پیش بود که تصویری از پیرمرد ایرانی در پیاده روی اربعین منتشر شد و به خاطر شباهت عجیبش به امام خمینی  تبدیل به سوژه رسانه ها و شبکه های اجتماعی شد. همین موضوع موجب شد تا به سراغ این مرد که ساکن تبریز است برویم و گفت و گوی جالبی با او داشته باشیم که در ادامه شما را به خواندن آن دعوت می کنیم.

 

رهیافت جنوب ؛خوتان را معرفی می کنید؟

نامم علی و شهرتم نعلبندان است اما دوستان و آشنایان حاج علی صدایم می کنند. متولد تبریز هستم 62 سال از عمرم سپری شده و شغلم هم آهنگریست. پدرم چون شغلش نعلبندی بود به همین خاطر فامیلیمان هم نعلبندان شد.

 

در رابطه با تصویری که از شما برای اولین بار در شبکه های اجتماعی منتشر شد بگویید

لبنانی ها از تعجب خیره شده بودند

به لطف خدا امسال هم مثل سالهای گذشته در پیاده روی اربعین شرکت کرده بودم. در مسیر کاظمین به سامرا بودیم که تعدادی جوان عربی که پرچم لبنان را هم در دست داشتند به سمتم آمدند. با تعجب به من خیره شده بودند و "سبحانک، سبحانک" می گفتند. یکی از جوان ها جلو آمد و گفت: "شما چقدر شبیه امام خمینی هستید"
گفت امکان دارد عکس یادگاری با شما داشته باشیم، با دست اشاره کردم که مشکلی ندارد و آنها هم کنار من ایستادند و این تصویر را گرفتند اما راستش را بخواهید انتظار نداشتم این ماجرا این چنین مهم باشد.

 پیش از این هم سابقه داشته که کسی به خاطر شباهتتان به امام خمینی از شما عکس بگیرد

در عراق بیشتر شناخته شده هستم

در ایران کمتر پیش آمده اما در سفرهایی که به عراق داشتم چندین بار شده بود که بگویند به امام شباهت دارم و به همین خاطر از من عکس گرفته باشند اما هیچوقت چنین شرایطی پیش نیامده بود.

 اولین بار چه زمانی متوجه شدید که تصویرتان به عنوان شبیه به امام خمینی منتشر شده است؟

سه چهار روز قبل سر نماز بودم که پسرم آمد و گفت تصویرتان با عراقی ها منتشر شده من هم زیاد جدی نگرفتم. تصویر را که نشانم داد متوجه شدم همان عکس کنار جوانان لبنانیست. به هر حال جوانهای لبنانی ارادت ویژه ای به امام خمینی دارند و به نظرم همین موضوع باعث شده این تصویر منتشر شود.

 

خودتان تلاشی کرده اید که چهره اتان را شبیه امام خمینی بکنید؟

از جوانی تیپ و ظاهر من همین شکلی بود

هیچ توجهی به شبیه کردن چهره ام نداشتم و هیچوقت هم مدعی نشده ام که شبیه امام خمینی هستند. از جوانی تیپ و ظاهر من همین شکلی بود. یعنی ریش نگه می داشتم و مدلم هم همین ترتیبی بود که الان هستم. به طور اتفاقی این شباهت که البته دیگران اذعان می کنند پیش آمده است البته باز هم میگویم مایه افتخارم است که شبیه امام خمینی باشم.

 

ازاینکه اطرافیان میگویند چهره اتان شبیه امام خمینی است چه احساسی دارید؟

از اینکه چهره ام را به امام خمینی شبیه می کنند خیلی خوشحالم،  شاید بهانه ای شوم و به روح آن مرد بزرگ رحمتی هم نثار کنند

از اینکه چهره ام را به امام خمینی شبیه می کنند خیلی خوشحالم. شاید بهانه ای شوم و به روح آن مرد بزرگ رحمتی هم نثار کنند. مایه افتخار است که به شخصیتی همچون امام خمینی شبیهت کنند. هرچند اعتقادم این است که هیچکس نمی تواند شبیه امام خمینی باشد. ایشان شخصیت منحصر به فردی هستند و مثلش کم پیدا می شود.
در سفرهایی که با کاروان به عراق داشتیم همواره برنامه ای هم برای بازدید از منزل امام خمینی در نجف تدارک می بینیم. قلبا علاقه ویژه ای به امام خمینی دارم.

 امام خمینی را هم از نزدیک زیارت کرده اید؟

بله خوشبختانه توفیق زیارت حضرت امام از نزدیک را داشته ام. 2 سال بعداز پیروزی انقلاب در سفری که به قم داشتم خدمت امام هم رسیدیم و ایشان را از نزدیک زیارت کردیم.

 مطلب پایانیتان را بفرمایید

بهتر است باطنمان را شبیه بزرگان کنیم

شبیه بودن چهره به نظرم زیاد مهم نیست بهتر است تلاش کنیم باطنمان را شبیه به بزرگانی همچون امام خمینی بکنیم. امام خمینی شخصیت بی بدیلیست که شاید قرن ها طول بکشد مثلش مجددا بیاید هرچند ایران همیشه بزرگان زیادی داشته است.

از اینکه وقتتان را در اختیار رهیافت جنوب  قرار دادید متشکریم

 

نظر جدید
پربازدیدها