شنبه، 20 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980720003
امین روانان
چند سفارش نماینده سابق کهگیلویه بزرگ

 

 بسم الله الرحمن الرحیم 

 

جمعه ۱۹ مهر ماه ۱۳۹۸ برابر ۱۲ صفر ۱۴۴۱ توفیق زیارت حضرت سید الکریم عبد العظیم حسنی علیه السلام را پیدا کردیم ، لازم دیدم در کنار بارگاه ملکوتی این امام زاده واجب التعظیم چند سفارش برادرانه را به همه عزیزان داشته باشم. 

 

اولا_ آن هایی که توفیق زیارت امام رضا علیه السلام و حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها را پیدا می کنند حتما به زیارت حضرت عبدالعظیم علیه السلام بروند که سفارش شده امام معصوم است هرکس قبر این امام زاده صحیح النسب را زیارت کند مانند کسی است که قبر امام حسین علیه السلام را زیارت کرده چون امام زاده ای است که طبق شواهد تاریخی محضر  پنج امام معصوم  یعنی امام موسی کاظم، امام رضا، امام جواد، امام هادی، امام حسن عسکری علیهم السلام را درک کرده اند و امام هادی علیه السلام زیارت او را مانند زیارت جدش امام حسین علیه السلام دانسته اند و شیعیان را سفارش کرده اند تا مسائل شرعی را مطابق فقه اهل بیت از او یاد بگیرند پس زیارت او را فراموش نکنید.

 

ثانیا _ این ایام که عاشقان حسینی رهسپار قبله عشق و ایثار و شهادت اند تا حماسه حسینی را در اربعین حسینی به یک حماسه جهانی‌ برای مقدمه ظهور  مصلح کل عالم تبدیل کنند درست است که اربعین از علائم ایمان و نشان عرفان و اوج خلوص و ایثار و معنویت و معرفت حسینی است اما در حقیقت اربعین و پیاده روی اربعین یک سیاست ناب است که بر خواسته از مکتب اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام است.

 

همان گونه که وقتی از امام حسن مجتبی علیه السلام در باره سیاست سوال می کنند  فرمود: «أُن تَرعَی حُقُوق الله وَ حُقوق الأحیاء وَ حُقوق الأموات»، می بینید که امام مجتبی علیه السلام سیاست واقعی را که بر خواسته سیاست خاندان پاک پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله و سلم است را در سه مقوله خلاصه می کند.

 

اول رعایت حق الله دوم رعایت حق زنده ها سوم رعایت حق مرده ها 

 

سفارش بنده به تمام کسانی که توفیق پیدا کردند و زودتر ما حرکت کردند  که ان شاءالله انا بکم لاحقون و عزیزانی که تا روز اربعین می روند  این است که این سه حق را مخصوصا در حرکت عظیم اربعین رعایت کنیم.

 

اول رعایت  حق الله مبادا نماز اول وقتمان ترک شود و یا نماز صبحمان قضی شود و یا خدای نخواسته  اصلا نماز نخوانیم.

 

دوم رعایت حق زنده ها در راهپیمایی عظیم اربعین از سراسر جهان با ملیت های مختلف و مذاهب گوناگون به عشق امام حسین علیه السلام شرکت می کنند مبادا به ملیت و قومیت و یا مذهب کسی توهین کنیم چرا که در این  صورت به زائر امام حسین علیه السلام جفا کرده ایم و قطعا امام حسین علیه السلام ما را نمی بخشد.

 

سوم رعایت حق مرده ها از جابر بن عبدالله انصاری گرفته تا علماء و بزرگانی که این راه را پیش روی ما گذاشتند و این دعا ها و زیارت نامه ها را برای ما نوشتند مخصوصا امام خمینی ره و شهدای جنگ تحمیلی رژیم بعث و مدافعین حرم  که این زمینه را برای ما بوجود آوردند و پدرها و مادرهایی که عشق و محبت به امام حسین را به ما چشاندن  در دعا ها و قنوت ها و حالت های تضرع و خشوع آن ها را فراموش نکنیم.

 

والسلام علیکم و رحمه الله 

 

سید علی محمد بزرگواری

نظر جدید
پربازدیدها