سه شنبه، 09 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980709001
بهزاد همتی
زنگنه: باید بدون رجزخوانی برای دشمن به‌صورت محکم و جهادی مقاومت کنیم/ صادرات نفت ایران با فداکاری کارکنان و مدیران هرگز متوقف نشد
وزیر نفت در بیستمین نشست تخصصی فرماندهان بسیج صنعت نفت

🔸 بیژن زنگنه ، وزیر نفت در بیستمین نشست تخصصی فرماندهان بسیج صنعت نفت 

 

🔺 شرایط کنونی کشور، شرایط خطیری است که باید با تدبیر و مقاومت و به یاری خداوند از این شرایط عبور کنیم.

 

🔺 دشمنان تاریخی ما دو سال پیش با تحلیل‌های اشتباه و خیال خام‌شان به این تصور رسیدند که زمان ضربه نهایی به جمهوری اسلامی ایران فرا رسیده است.

 

🔺 منافقین، اسرائیل و برخی کشورهای همسایه محرکان اصلی حاکمان کنونی آمریکا در این مسیر بودند. آقای جان بولتون سخنگو و حقوق‌بگیر منافقین بوده است.

 

🔺 ما هم‌اکنون راهی جز ایستادگی و مقاومت برای عبور از این شرایط تحریمی و تحمیلی تا لغو آن نداریم.

 

🔺 تحریم‌کنندگان شوخی می‌کنند که تحریم‌ها علیه نظام‌ و حکومت است بلکه علیه تک‌تک مردم و ملت ایران است. کسی دلش به حال ملت ایران نمی‌سوزد.

 

🔺 آنچه در شرایط کنونی در جریان است یک جنگ تمام عیار و کامل است؛ تنها فرقش با جنگ تحمیلی هشت ساله این است که ‌ما در ظاهر شهید و جانباز نداریم، اما فشارهای اقتصادی به مراتب از دوران جنگ بیشتر است.

 

🔺 بارها گفته‌ام ما در دوران جنگ تحمیلی نفت‌مان را می‌فروختیم و پول آن را دریافت می‌کردیم و هر چه می‌توانستیم می‌خریدیم.

 

🔺 اکنون زمان نبرد و جنگ است، ما در اوج جنگ هستیم و باید بدون رجزخوانی برای دشمن به‌صورت محکم و جهادی مقاومت کنیم.

 

🔺 نفت در خط مقدم جنگ اقتصادی است و کسی جلوتر از ما در این جنگ نیست، زیرا اگر نتوانیم نفت تولید کنیم و بفروشیم در کشور اختلال ایجاد می‌شود.

 

🔺 دشمن از ابتدا گفت می‌خواهد صادرات نفت ایران را به صفر برساند، اما با فداکاری کارکنان و مدیران هرگز چنین هدفی محقق نشده است و به امید خدا نخواهد هم شد.

 

🔺 شهادت می‌دهم همکارانی که در این بخش‌ها کار می‌کنند با همان فداکاری رزمندگان دوران اوج جنگ کار می‌کنند. من این فضا را حس می‌کنم.

 

🔺 بدون امید نمی‌توان مقاومت کرد، بلکه باید امید داشت تا مقاومت کرد. همه ما در این زمینه به‌ویژه شما دوستان در بسیج در این زمینه مسئولیت دارید.

🔺 بسیج فقط یک سازمان نیست بسیج یک روحیه است، یک اندیشه است، نماد عشق ورزی به آرمان‌های الهی و ارزش‌های انسانی است.

🔺 وظیفه ما این است اجازه ندهیم مردم لحظه‌ای ناامید شوند و هرکاری می‌توانیم برای زنده نگه داشتن امید در دل مردم انجام دهیم.

🔺 برای تقویت امید در جامعه باید تصویر واقعی صنعت نفت به جامعه ارائه شود و نگذاریم تصویرهای خلاف ارائه شود.

🔺 صنعت نفت کشور با وجود شدیدترین تحریم‌ها و فشارها ثابت کردیم زندگی در صنعت نفت جاری است، ما زنده هستیم، ما فعالیم و پرامیدیم.

🔺 برداشت گاز از میدان گازی مشترک پارس جنوبی با وجود تمام فشارها، امسال نزدیک روزانه ۷۰ میلیون مترمکعب افزایش می‌یابد و کوچکترین وقفه‌ای در توسعه آن ایجاد نشده است. 

🔺 ما خیلی از تحریم‌ها را با زحمات و مجاهدت دور می‌زنیم و خسته نمی‌شویم و راهمان را ادامه می‌دهیم.

🔺 گازرسانی با همه قدرت در حال انجام است و همچنان روزانه ۱۰ روستا از نعمت گاز طبیعی بهره‌مند می‌شوند. جمعیت زیر پوشش گازرسانی به ۹۵ درصد کل کشور رسیده است.

🔺 ما این کارها را انجام می‌دهیم که بگوییم به آینده امید داریم و زنده‌ایم.

نظر جدید
پربازدیدها