دوشنبه، 08 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980708005
بهزاد همتی
بیژن زنگنه: از ساخت داخل حمایت می‌کنیم / در سال رونق تولید ملی باید امید در دل‌ها باشد
آیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسک

آیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسک امروز دوشنبه ۸ مهرماه در ساختمان وزارت نفت به انجام رسید .

 

🔵 مسعود کرباسیان، مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در مورد این قراردادها گفتند :

 

🔹سه قرارداد ساخت الکتروپمپ‌ها که امروز امضا می‌شود، بخشی از یک طرح ملی و راهبردی (طرح انتقال نفت خام گوره-جاسک) است که سرریز و برآیند این طرح یعنی اشتغال‌زایی و رونق و توسعه در مکران.

 

🔹وقتی طی کمتر از دو سال اخیر حجم کار زیادی از این طرح انجام شده است، مطمئنم طرح در زمان مقرر تکمیل می‌شود.

 

🔹در زمینه تخصیص ارز، شرکت‌های طرف قرارداد ان‌شاءلله با مشکلی روبه‌رو نمی‌شوند.

 

🔹در این طرح اقدام‌هایی انجام می‌شود که تا به حال انجام نشده، مانند تولید ورق «نیس» که ماهانه ٣٠ هزار تن اسلپ از فولاد مبارکه خواهیم گرفت و در کارخانه فولاد اکسین خوزستان به ورق و سرانجام در کارخانه‌های لوله‌سازی به لوله تبدیل می‌شود.

 

🔹نفت هیچ‌گاه همکاران خود را در بخش‌های پیمانکاری و مشاوران تنها نخواهد گذاشت.

 

🔹در زمینه تولید داخل، طی ماه‌های پیش نیز ١٠ قرارداد از طرح نگهداشت و افزایش توان تولید نفت امضا شد و به‌زودی تعداد دیگری از قراردادهای این طرح امضا خواهد شد. 

 

🔹در همه قراردادهای امضا شده، رویکرد حمایت از تولید داخل مدنظر است. در طرح بومی‌سازی ١٠ گروه خانواده کالاهای پرمصرف نفت، هشت گروه کالایی دیگر هم برای بومی‌سازی مدنظر قرار خواهد گرفت.

 

🔵 بیژن زنگنه، وزیر نفت در آیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسک نیز افزود :

 

🔻امروز روز آذربایجان و به نوعی روز تبریز است. صنعتگر و سرمایه‌دار تبریزی را باید وارد صنعت کرد که امروز صنعت آن که قطب پمپ است، وارد صنعت شده است.

 

🔻نفت فعال باشد، صنعتگران فعال خواهند بود. نفت پیشران اقتصاد است و تنها مسئول تامین ارز مورد نیاز کشور نیست.

 

🔻یکی از اهداف اصلی در امضای این نوع قراردادها در سال رونق تولید، افزون بر حمایت از سازندگان داخلی زنده کردن امید در دل مردم است و ما می‌توانیم. 

 

🔻دو موافقت‌نامه برای ساخت پالایشگاه در مکران داده شده و بقیه صنایع مانند ساخت پتروشیمی نیز در برنامه است تا چهره آن منطقه عوض شود.

 

🔻یکی از مهمترین تجهیزاتی که درصنعت نفت مورد نیاز است ماشین‌های دوار است و ما بیشترین واردات را در این بخش داریم. 

 

🔻ما به‌طور حتم در این شرایط با جدیت بیشتری ساخت داخل و ساخت ۱۰ اقلام کالایی صنعت نفت را پیگیری خواهیم کرد. 

 

🔻پارک فناوری گام بزرگی برای توسعه و حمایت از فناوری است و امیدوایم در مسیر ساخت داخل حرکت کنیم. 

 

🔻 اینجا آمدیم تا بگوییم از ساخت داخل حمایت می‌کنیم. همچین این رویداد بهانه‌ای برای معرفی برنامه وزارت نفت برای ساخت داخل،  و توجه به اهمیت طرح‌های توسعه‌ای در  جاسک و مکران است‌.

 

✳️ در پایان این آیین ، قراردادهای ساخت ۵۰ پمپ مورد نیاز طرح راهبردی انتقال نفت خام گوره - جاسک با ارزش تقریبی ۴۸ میلیون یورو، بین شرکت مهندسی و توسعه نفت و شرکت‌های پمپ‌های صنعتی ایران، پمپیران و پتکو امضا شد.

 

آیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسکآیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسکآیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسکآیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسکآیین امضای قرارداد ساخت الکتروپمپ‌های طرح انتقال نفت‌گوره-جاسک

نظر جدید
پربازدیدها