یکشنبه، 07 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980707004
امین روانان
نشست شورای هماهنگی توسعه پایدار بهمئی با حضور معاون اقتصادی استاندار و بیش از 20 مدیرکل و معاون ادارات کل استان کهگیلویه و بویراحمد در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان ش ...
جهش بلند مسئولان استانی برای ایجاد توسعه پایدار در شهرستان بهمئی/احداث ناحیه صنعتی، شهرک های دامپروری و گلخانه ای در بهمئی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ؛نشست شورای هماهنگی توسعه پایدار بهمئی با حضور هیئتی متشکل از معاون اقتصادی استاندار و بیش از 20 مدیرکل و معاون ادارات کل استان کهگیلویه و بویراحمد ظهر امروز در سالن اجتماعات شبکه بهداشت و درمان شهرستان برگزار شد.

جهش بلند مسئولان استانی برای ایجاد توسعه پایدار در شهرستان بهمئی/احداث ناحیه صنعتی، شهرک های دامپروری و گلخانه ای در بهمئی

صمیمی معاون اقتصادی استاندار که اولین نشست کاری خود را از محروم ترین شهرستان استان کهگیلویه و بویر احمد  آغاز کرد و در این نشست رایزنی و هم اندیشی برای شناسایی و معرفی ظرفیت ها و استعدادهای بالقوه منابع انسانی، طبیعی و استراتژیک  وارائه به مسئولان کشوری در راستای تحقق توسعه پایدار در شهرستان بهمئی برگزار شد.
 


ابتدا موانع سد راه عملیاتی شدن پروژه احداث کارخانه لوله سازی بدون درز بهمئی با حمایت بخش خصوصی بررسی شد و معاون اقتصادی استاندار در این زمینه گفت:حمایت ها و استقبال خوبی از احداث این کارخانه شد و با احداث آن 300نفر به صورت مستقیم و 600نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی فراهم می شود.
 

 
صمیمی معاون اقتصادی استانداری در ابتدا تماس تلفنی با مشاور وزیر کشور ( جناب دکتر مروج الشریعه ) در توسعه ۳۱ شهرستان محروم کشور برقرار کردند و در ادامه خواستار گزارش ماهیانه از مدیران کل و مدیران شهرستانی شد . 


مدیرعامل شهرکهای صنعتی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:برای احداث و راه اندازی صنایع کوچک در شهرستان بهمئی، زیرساخت ها آماده است اما لازم است برای استفاده از تمامی ظرفیت ها و تسهیلات بانکی به خصوص در حوزه روستای یک منطقه صنعتی در این شهرستان ایجاد شود.

 

جهش بلند مسئولان استانی برای ایجاد توسعه پایدار در شهرستان بهمئی/احداث ناحیه صنعتی، شهرک های دامپروری و گلخانه ای در بهمئی
موسوی ادامه داد:در بهمئی یک شهرک صنعتی با مساحت 150هکتار و امکانات اولیه برای صنایع بزرگ فراهم است اما پیشنهاد می دهیم که فرماندار شهرستان با مشورت با مسئولان شهرستانی 3 نقطه را بعنوان مکان های پیشنهادی احداث ناحیه صنعتی به استان اعلام کند تا بهترین نقطه مشخص شود.

 
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد در این نشست با اعلام اولویت های جهاد کشاورزی در بهمئی برای اشتغال،گفت:، برای سال 98 در مجموع 189 برنامه متنوع اشتغال زایی داریم که اولویت اول ما توسعه کشت گلخانه ای است.

 

جهش بلند مسئولان استانی برای ایجاد توسعه پایدار در شهرستان بهمئی/احداث ناحیه صنعتی، شهرک های دامپروری و گلخانه ای در بهمئی


وی افزود:در حال حاضر دو مجتمع گلخانه ای در قلات و دوپرنظری برای این کار در نظر گرفتیم که در مجتمع قلات 5واحد به بهره رسید و 9واحد دیگر واگذار شد و به زودی به بهره برداری می رسند.


بیدار مست خاطرنشان کرد:مجتمع گلخانه ای قلات بهمئی 19هکتار مساحت دارد که با تکمیل آن 190نفر اشتغال زایی ایجاد می شود.
وی گفت:مجتمع دوپرنظری هم با 32هکتار مساحت فرصت اشتغال زایی 320نفر را فراهم می کند.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد:توسعه باغات در اراضی شیبدار،احداث 5 مورد سد خاکی و10 مورد تامین آب از دیگر برنامه های ما برای توسعه در شهرستان بهمئی است.


بیدار مست ادامه داد:احداث پمپاژ سید ایلی آباد بعنوان پروژه اقتصاد مقاومتی بهمئی،زیر کشت بردن 50 هکتار از اراضی شهرستان با گیاهان داروئی،حذف دامداری کم بازده و پراکنده و تجمیع در قالب شهرکهای دامپروری با دام پربازده و کشت علوفه برای تامین تغذیه دام های سنتی و صنعتی بهمئی از برنامه های دیگر ما در راستای توسعه پایدار در این نقطه از استان است.

 


وی افزود:ما برای احداث واحدهای گلخانه ای در شهرستان بهمئی تسهیلات 7 درصد اهدا می کنیم و در اعطای تسهیلات محدویت منابع نداریم.
معاون سازمان جهاد کشاورزی استان کهگیلویه و بویراحمد گفت:در راستای تکمیل مجتمع گلخانه ای قلات 270میلیون تومان کمک فنی و بلاعوض از سوی استانداری صورت گرفت تا گلخانه دارها دغدغه های کمتری داشته باشند.


مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد در ادامه این نشست گفت:ما 170 مسکن در حال ساخت برای مددجویان بهمئی داریم و همچنین در سال 98 اشتغال زایی 150نفر با طرح های اشتغال زایی زودبازه و 50 نفر به صورت اجرای طرح برق خورشیدی پشت بام منزل مددجویان را در دستور کار خود داریم.


معاون مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد در این نشست گفت:ما برای شهرستان بهمئی در سال 98 133مورد پروژه(احداث وتکمیل) مسکن مددجویی و 311 طرح اشتغال زایی داریم.
وی با بیان اینکه از مجموع 38 نفر جمعیت مردم بهمئی 11هزار نفر تحت حمایت داریم، گفت:در امسال 66 مورد سهمیه کاریابی در بهمئی داریم، تا 100مورد از خانواده مددجویان ظرفیت داریم در صورت اشتغال زایی در هر شرکت و هر نقطه از کشور، کلیه هزینه بیمه این افراد جویای کار را  به مدت 2 سال به صورت رایگان پرداخت کنیم ؛این یک مشوق برای بکارگیری خانواده مددجویان و اشتغال زایی است.


مسئول صندوق کارآفرینی امید بهمئی در این نشست گفت:96 درصد از سهمیه شهرستان بهمئی در حوزه اشتغال زایی توسط صندوق ما جذب شود و 6 درصد باقیمانده هم در حال تشکیل پرونده هستند.
وی افزود:در مجموع مبلغ 60میلیارد ریال برای اجرای 72 طرح در این شهرستان برای امسال در نظر گرفتیم که بیشترین میزان جذب را امور عشایر،بنیاد شهید و کمیته امداد داشتند.


خوش قدم، معاون مدیرکل میراث فرهنگی استان در این نشست گفت:تمامی زیر ساخت های دو اردوگاه تفریحی ماغر و برم الوان مهیا شد و تکمیل و زیر ساخت دو اردوگاه دیگر توسط بخش خصوصی در حال تکمیل هستند.

امام جمعه شهر لیکک در ادامه این نشست با اشاره به اهمیت آموزش در توسعه هر منطقه،گفت:لازم است هم مدیران و هم مردم در زمینه های مختلف آموزش های لازم را ببینند.

 
حجت الاسلام سید محمد یوسف افروغی گفت:ضمن استقبال از چنین جلساتی که دغدغه توسعه شهرستان را دارند گفت :باید مسئولان در این راستا احداث یک مرکز را با حرکتی جهشی در دستور کار قرار دهند 

نظر جدید
پربازدیدها