چهارشنبه، 03 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980703002
امین روانان
در ادامه دیدارهای رئیس بهزیستی کهگیلویه با مسئولان سازمان بهزیستی مطرح شد؛
تاکید بر اشتغالزایی زنان روستایی/لزوم تخصیص اعتبارات برای کاهش آسیب های اجتماعی/ توانمند سازی معلولین/تامین تجهیزات مراکز دیشموک/ پرداخت شهریه مهدکودک فرزندان افراد معلول

جهانگیر افشانده رئیس بهزیستی کهگیلویه در دیدار با معاون امور زنان ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اشتغالزایی زنان روستایی، گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی در کهگیلویه لازم است که اعتبارات ویژه ای تخصیص یابد.
تاکید بر اشتغالزایی زنان روستایی/لزوم تخصیص اعتبارات برای کاهش آسیب های اجتماعی/ توانمند سازی معلولین/تامین تجهیزات مراکز دیشموک/ پرداخت شهریه مهدکودک فرزندان افراد معلول


به گزارش رهیافت جنوب "جهانگیر افشانده رئیس بهزیستی کهگیلویه در دیدار با معاون امور زنان ریاست جمهوری ضمن تاکید بر اشتغالزایی زنان روستایی، گفت: برای کاهش آسیب های اجتماعی در کهگیلویه لازم است که  اعتبارات ویژه ای تخصیص یابد.


اختصاص اعتبارات ویژه جهت کاهش آسیب های اجتماعی
افشانده رئیس بهزیستی کهگیلویه در دیدار خانم دکتر جواهریان معاون امور زنان ریاست جمهوری در تهران با تاکید بر موضوعات اشتغال زنان روستایی و آموزش آنان از طریق مراکز فنی و حرفه ای به صورت رایگان،گفت: تخصیص اعتبارات بدون بهره جهت اشتغالزایی  برای مشاغل خانگی روستایی یکی از مهمترین ضروریات شهرستان کهگیلویه است


افشانده بیان کرد: امید است سازمان بهزیستی جهت اختصاص دادن اعتبارات لازم از طریق سازمان بهزیستی برای ترویج و توسعه مراکز مشاوره، پایگاه سلامت و پایگاه خدمات اجتماعی و ایجاد اورژانس اجتماعی حتی بصورت موقت، با بهزیستی کهگیلویه همکاری ویژه داشته باشد.
رئیس بهزیستی کهگیلویه در این دیدار خواستار تخصیص اعتبارات لازم به سمن های محلی مربوط به هر بخش و اجرای کلیه برنامه های مرتبط با کاهش آسیبهای اجتماعی توسط سمن های محلی و اعزام اساتید مطرح کشوری به شهرستان کهگیلویه و بخش دیشموک  شد و گفت: برای آموزش باید از کارشناسان مشاوره، مددکاران اجتماعی، روانشناسان و البته با آموزش مبسوط طرح تاب آوری اجتماعی جهت می توان گام های محکمی در راستای کاهش آسیبها اجتماعی برداشته شود.


گفتنی است  پس از پایان جلسه و باتوجه به تاکیدات رئیس بهزیستی کهگیلویه بر نتیجه خروجی جلسه جهت آگاهی مردم منطقه، دکتر جواهریان اظهار کرد: با توجه به جلسات فشرده فردا و پس فردا با دکتر جهانگیری معاون اول رییس جمهوری ظرف روزهای آتی ان شاءالله بررسی و نتیجه گزارش می شود.

دیدار با کارشناسان سازمان بهزیستی کشور در تهران

رئیس بهزیستی کهگیلویه در ادامه ماموریت خود با مسوولین بهزیستی کشور در خصوص پیگیری حقوق مغفول مانده معلولین، مددجویان و جامعه هدف بهزیستی با تنی چند از کارشناسان و مدیران کل ستادی بهزیستی کشور در دوم مهرماه دیدار کرد.


پیشنهاد تامین تجهیزات مراکز دیشموک از طریق خیرین
جهانگیر افشانده در دیدار با خانم طاهریان کارشناس مراکز مشاوره غیردولتی یادآور شد که شیوع آسیب‌های اجتماعی در دیشموک ما را بر آن داشت تا در سریعترین زمان ممکن نسبت به راه‌اندازي مرکز مشاوره اقدام نماییم لذا با توجه به فقرو محرومیت شدید مردم، موسس این مرکز توان تامین تجهیزات لازم برای راه اندازی را نداشته و علاوه بر آن مراجعین هم توان پرداخت هزینه را ندارند.


 افشانده، پیشنهاد تامین تجهیزات از طریق خیرین را مطرح نموده و اصرار بر حل آن داشت که خانم طاهریان درهمان جلسه با یکی از خیرین تماس حاصل و اظهار امیدواری نموده مشکلات برطرف شود.
 رئیس بهزیستی کهگیلویه بر تخصیص اعتبار اختصاصی مرکز مشاوره دیشموک اصرار داشته که ایشان با این پیشنهاد هم موافقت نمود که پیگیری لازم در این خصوص انجام خواهد شد.


اجرای طرح محب


جهانگیر افشانده در ادامه با آقای دکترجعفری نژاد کارشناس آموزش پيش از ازدواج و زندگی دیدار وگفتگو کردند.
 افشانده حمایت از پايگاه سلامت روان محلی و تامین اعتبار و نیز اجرای طرح محب، سرکشی به خانواده های در معرض آسیب در شهرستان و بخش دیشموک را خواستار شد.
رداخت شهریه دانشجویی فرزندان افراد دارای معلول
رئیس بهزیستی کهگیلویه در دیدار با آقای دکتر شهبازی مدیر کل دفتر توانمندسازی معلولان بر دو موضوع مهم تاکید و اصرار بر اجرای سریع آنها نموده که حتی دو سال قبل مکاتباتی در این زمینه بعمل آورده بود.
وی گفت: پرداخت شهریه دانشجویی فرزندان افراد دارای معلولیت که تا کنون پرداخت نمی‌شد و اکنون با دستور آقای دکتر قبادی دانا ریاست محترم سازمان قرار بر اجرا شدن آن صادر شد.
وی اضافه کرد: پرداخت شهریه مهدکودک فرزندان افراد معلول هم مدنظر بود که ایشان بیان داشته تا کنون این مسئله مطرح نشده بود.
 افشانده بیان کرد: این پیشنهاد با استقبال سازمان قرار گرفته و قول طرح و بررسی  و اجرایی نمودن ان داده شد.
افشانده علاوه بر این در خصوص توانمند سازی همه معلولین و اعطای خدمات بهینه تر به آنها تاکید  کردند.
گفتنی است رئیس بهزیستی کهگیلویه که برای پیگیری دیگر مطالبات اداره و جامعه هدف بهزیستی در تهران به سر می برد در ادامه   فردا مجددأ با معاون اشتغال بهزیستی کشور دیدار و گفت‌وگو خواهد کرد

نظر جدید
پربازدیدها