چهارشنبه، 03 مهر 1398 00:00 کد مقاله : 13980703001
امین روانان

    رضا اردکانیان ، وزیر نیرو  پایان هفته به کهگیلویه و بویراحمد سفر میکند. به گزارش پایگاه خبری تحلیلی رهیافت جنوب "وزیر نیرو قرار است به منظور بررسی مشکلات و خواسته های مردم کهگیلویه و بویراحمد به این استان سفر کند .

به گزارش رهیافت جنوب "رضا اردکانیان روز پنج شنبه به همراه نماینده کهگیلویه و بویر احمد ایستگاه برق 132KW کیلوواتی شهرستان بهمئی را کلنگ زنی می کند و در ادامه بازدیدی از پروژه آب رسانی از سد کوثر خواهد داشت و مشکلات و موانع این طرح ملی را مورد بررسی قرار می دهند . 

 

چرا سفر اردکانیان به کهگیلویه و بویراحمد مهم است؟

از مهرماه ۹۷ بود که نماینده گان و  مسئولان کهگیلویه و بویراحمد با حضور در دفتر وزیر نیرو از او برای بررسی طرح های آب و برق استان دعوت کردند.

در ادامه وزیر نیرو چندین جلسه با مدیران آب و برق استان ترتیب داد، او خواستار تسریع در امورات اجرای عملیات پروژه ها شد، منابع تازه ای را نیز تخصیص داد.

حساسیت جدی وزیر نیرو بر بهبود خدمات، تسریع در عملیات اجرایی پروژه ها با تعریف و تخصیص منابع جدید و البته بررسی همه جانبه و کامل مسائل، چالش ها و خواسته های مردم کهگیلویه و بویراحمد از وزارت نیرو، سبب تاخیر در سفر اردکانیان به استان شد.

اردکانیان وعده نمیدهد، اگر وعده ای هم داد عملی میکند

یکی از نکات مثبت و قابل توجه از وزیر نیرو، اعتقاد جدی اش در عمل به وعده ها است،  بعنوان مثال او در مجلس از وعده خود برای سفر به خوزستان  در راستای  بررسی مشکلات و تسریع خدمات گفت، وعده ای که مدتی اندک پس از رای اعتماد مجلس عملیاتی شد و اهواز و خوزستان شاهد حضور اردکانیان بود.

او چند باری هم برای کهگیلویه و بویراحمد پیگیری کرده، سد چم شیر از جمله چالش های وزارت نیرو در استان است، اردکانیان در نامه ای فوری به سازمان برنامه و بودجه از ضرورت پرداخت مطالبات برجای مانده این سد گفت، او نوشت اعتراض و شرایط کارگران منجر به تعطیلی سد شده و باید این خواسته به حق مردم این منطقه مرتفع شود.

 

سد تنگ سرخ هم از دیگر موضوعاتی بود که وزیر نیرو چندین بار پیگیری کرد، هم برای رفع مشکلات مردمی که در این منطقه زمین دارند، از اقدامات جدی برای تامین اعتبار و اسناد معتبر برای تسویه حساب با مردم گرفته تا پیگیری و دعوت چند باره از متولیان استانی این طرح برای تسریع در عملیات اجرایی سد.

 

 خواسته مردم از وزیر نیرو

بدون شک آینده سد تنگ سرخ، وضعیت سد چم شیر، برنامه وزارت نیرو برای تخصیص آب سدهای مارون و کوثر برای استان و البته سد کوهبرد و آبریز از خواسته های مهم مردم از وزارت نیرو است.

اصلاح خطوط مهم به ویژه در مرکز استان و شهرهای بزرگ استان، مناسب سازی تعرفه های برق برای مناطق گرمسیری از دیگر خواسته های مردم است.

 

 

اقدام بی سابقه اردکانیان برای مردم کهگیلویه و بویراحمد

با تخصیص ۳۴۹ میلیون مترمکعب آب از سد مارون به طرح آب‌رسانی حومه غربی، بیش از پنج هزار هکتار از زمین‌های سوق و روستا‌های حومه آبیاری خواهد شد، این خدمتی تاریخی از وزرات نیرو برای یکی از خشک ترین مناطق کهگیلویه و بویراحمد است، اقدامی که سالهای سال مردم چشم انتظار آن بودند و حالا با حمایت دکتر اردکانیان به سرانجام رسید.

افزایش حق آبه استان، تخصیص حجم قابل توجهی از منابع سدها به مناطق مختلف گچساران و دهدشت از دیگر اقدامات وزارت نیرو در استان بود.

او در حوزه آب و فاضلاب نیز با تعریف سیاست ها بر رعایت الگوی مصرف، حرکت به سمت استفاده بیشتر از منابع تجدید پذیر و پاک، کاهش استفاده از آب با ارزش زیرزمینی، به روز آوری سیستم های بازچرخانی و تصفیه آب  و فاضلاب برای اولین بار در تاریخ استان، اجرای نخستین پروژه های تصفیه خانه فاضلاب، حذف قبوض کاغذی، اتصال مجموعه های وزارت نیرو به برق پاک و موارد اینچنینی را با همراهی شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و مجموعه های آب و برق استان کلید زد.

برق به همه روستاهای استان رسید

یکی از دغدغه های جدی اردکانیان رفع خاموشی ها در استان ها است، به عقیده او نباید روستایی فاقد برق در کشور باشد،همین شد که با پیگیری های وزرات نیرو و شخص وزیر، چندی پیش جشن برق دار شدن تمامی روستاهای بالای ۱۰ خانوار کهگیلویه و بویراحمد برپا شد.

به گزارش رهیافت جنوب  ، بدون شک سفر دکتر اردکانیان به کهگیلویه و بویراحمد از آن جهت که او با برنامه ریزی و بر اساس مطالعه و عزم جدی برای حل گره های کور حوزه آب و برق وارد استان ها می شود، انتظار می رود سفر او نتایج ارزنده ای برای مردم استان به همراه داشته باشد

نظر جدید
پربازدیدها