پنج شنبه، 07 شهریور 1398 00:00 کد مقاله : 13980607003
سیروس بزمی
نخستین پاسگاه محیط بانی شهرستان بهمئی طی آئینی با حضور مسئولین ارشد شهرستانی  و استانی در ششمین روز از شهریورماه 98 و همزمان با آخرین روزهای هفته دولت افتتاح شد.
افتتاح نخستین پاسگاه محیط بانی شهرستان بهمئی در هفته دولت

نخستین پاسگاه محیط بانی زربین تنک سولک شهرستان بهمئی در آخرین روزهای هفته دولت افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب و به نقل از اداره روابط عمومی حفاظت محیط زیست کهگیلویه وبویراحمد، نخستین پاسگاه محیط بانی شهرستان بهمئی طی آئینی با حضور مسئولین ارشد شهرستانی  و استانی در ششمین روز از شهریورماه 98 و همزمان با آخرین روزهای هفته دولت افتتاح شد.

 براساس این گزارش محسن جعفری نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان در این خصوص گفت: استقرار پاسگاه محیط‎ بانی در این منطقه برای حفاظت موثر از ارزش‎های زیستی ، چشم‎اندازهای طبیعی و حیات وحش منطقه حفاظت شده تنگ سولک  ضروری بود.

وی گفت: ساختمان این پاسگاه در زمینی به مساحت یک هزارو 200 متر مربع  و زیر بنای 120 مترمربع با هزینه یکصد و هشتاد میلیون تومان  از محل منابع استانی ساخته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان  گفت: بمنظور عدم تخریب طبیعت در پروژه های عمرانی ,  صرفه جویی و همچنین استفاده از انرژی های پاک , برق پاسگاه از طریق صفحات خورشیدی تامین می گردد , ضمن آنکه آبگرمکن های پاسگاه نیز از همین طریق تامین برق می شوند. 

جعفری نژاد  مشارکت مردم در حفظ و حراست محیط زیست ضروری دانست و افزود: دولت به تنهایی قادر به حفظ و حراست از محیط زیست نيست و براي حراست از منابع طبيعي و محيط زيست به مشارکت مردم و سازمان هاي مردم نهاد نياز است.
شهرستان بهمئی دارای یک منطقه حفاظت شده و دو منطقه شکار ممنوع با مساحتی قریب به 27 هزار هکتار دارای گونه های جانوری کل ,بز پلنگ و گرگ می باشد.

نظر جدید
پربازدیدها