سه شنبه، 15 مرداد 1398 00:00 کد مقاله : 13980515003
سیروس بزمی
چرا مسئولین خودشان را به خواب زده اند ! چرا که دلیل پسرفت جامعه ما در این زمینه عدم توجه به ورزش و نگاه کارشناسانه به ترویج و فرهنگ ورزش خصوصا رشته شنا که جزء مفیدترین و ...
آیا وقت تفکر و چاره نرسیده؟؟ چرا مسئولین خودشان را به خواب زده اند؟؟ با توجه به اتفاقات پیش آمده در این مدت، پیشنهاد میکنم که همه مسئولین شهرستان و استان همت کنند که تا گرفتار حوادث تلخ دیگری نشدیم به صورت خودجوش و عملیاتی در این خصوص فعال شوند و در این زمینه از کارشناسان و مدیران اماکن آبی مشورت بگیرند

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، با توجه به اهمیت بالای شنا در زندگی ما انسانها و اینکه در این چند روز گذشته شاهد اتفاقات ناگواری از غرق شدن هموطنان و همشهریانمان در آبها، آن هم آبهایی با عمق های کم که اگر فرزندان ما اندک آشنایی برای شنا کردن داشتند چنین اتفاقات ناگواری برایشان نمی افتاد و کام خانواده ها و مردم را تلخ نمی نمود، ایمان جشان زاده دبیر هیئت نجات غریق شهرستان بهمئی یادداشتی به این پایگاه خبری فرستاد که به شرح ذیل است:

در این روزها که مردم این استان و شهرستان بهمئی به طرز وحشتناکی به دلایل ناآگاهی و عدم توجه به نکات ایمنی در استفاده از آبها و رودخانه های گرفتار شده و عزادارند و طبق آمار از اوایل امسال تا امروز ۱۵ نفر در رودخانه ها و آبهای ساکن جان خود را از دست داده اند بر آن شدم تا دست به قلم شوم تا بلکه از این اتفاقات کاسته یا گوش مسئولان در خواب شنوا شود و رسالت خود را که فرهنگ سازی ورزش در اجتماع میباشد را گوشزد کنم !! که آیا وقت تفکر و چاره نرسیده؟ !! چرا مسئولین خودشان را به خواب زده اند ! که دلیل پسرفت جامعه ما عدم توجه به ورزش و نگاه کارشناسانه به ترویج و فرهنگ ورزش خصوصا رشته شنا که جزء مفیدترین و سالم ترین ورزشهاست که سفارش اکید اسلام است را مهم بدانند.

 در شهرستان بهمئی از بدو تاسیس استخر مجهز و با امکانات روز با کارشناسی افراد خبره و کاردان با هزینه های میلیاردی و استفاده از مدرسان مطرح شنا و نجات غریق و برگزاری دوره های آموزشی cpr و ناجی غریق و امداد و نجات با هماهنگی هیئت نجات غریق استان حدود ۱۵ نفر آموزش داده شده در حال خدمت رسانی بوده و حتی به صورت رایگان آموزش شنا دارند، اما متاسفانه در این زمینه صدا وسیما و خبرگزاریها در تبلیغ و اطلاع رسانی جمعی هم کم کاری کردند.

 ولی به علت فقر فرهنگی و یا فکری پایین و عدم اطلاع کافی و حمایت نکردن مسئولین ورزشی این استان از فواید شنا و لزوم یادگیری آن برای تک تک افراد جامعه متاسفانه استقبالی نشد و اگر قربانیان این حوادث مهارتهای عمومی شنا و نجات غریق را فرا گرفته بودند قطعا گرفتار چنین بلایی نمی شدند.

پیشنهاد میکنم که همه مسئولین شهرستان و استان همت کنند که تا گرفتار حوادث تلخ دیگری نشدیم به صورت خودجوش و عملیاتی در این خصوص فعال شوند و در این زمینه از کارشناسان و مدیران اماکن آبی مشورت بگیرند و دوره های آموزشی و اطلاع رسانی داشته باشند تا افراد جامعه نسبت به این امر مهم هوشیار شوند.

نظر جدید
پربازدیدها