چهارشنبه، 26 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980426003
سیروس بزمی
 جشنی: کتابخانه مرکزی که کلنگ آن از سال ۹۲ زده شد با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و با اختصاص یک میلیارد و صد میلیون تومان به کتابخانه ها، می طلبد منابع خوبی از این اعتبار به ای ...
جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی با حضور مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار گردید + عکس

...

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، جلسه انجمن کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی در کتابخانه عمومی شهر لیکک برگزار گردید.

علیرضا جشنی مسئول کتابخانه های عمومی شهرستان بهمئی در ابتدای این جلسه ضمن تقدیر و تشکر و خوشامدگویی گفت: در جشنواره رضوی در شهرستان و استان برنامه های خوبی انجام گرفت، کتاب هایی در سطح کشور بین مردم توزیع شد،جلسات متعددی با روسای شهرستانها انجام گرفت و در شهرستان هم با استقبال خوبی روبرو شد و همچنین ثبت نام کننده های زیادی هم داشتیم که انشالله بتوانیم یک اختتامیه خوبی برای این جشنواره داشته باشیم که در حد و آبروی شهرستان باشد.

...

جشنی گفت: امسال آمار شرکت کنندگان در جشنواره رضوی در شهرستان به نسبت پارسال ۳۶ درصد افزایش داشت.

وی در مورد کتابخانه مرکزی نیمه تاسیس گفت: این کتابخانه که کلنگ آن از سال ۹۲ زده شد با پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصد و با اختصاص یک میلیارد و صد میلیون تومان به کتابخانه ها می طلبد منابع خوبی از این اعتبار به این پروژه تخصیص داده شود تا بتوانیم آن را به اتمام برسانیم.

در ادامه جلسه صدیقی بخشدار مرکزی شهرستان در مورد پروژه کتابخانه نیمه تاسیس شهرستان گفت: انشالله که بتوانیم این پروژه رابه اتمام برسانیم و بتوانیم جوانان را به مطالعه بیشتر وا داریم.

وی همچنین گفت: هر چند در کشور ما میانگین مطالعه خوب نیست اما باید به جشنواره رضوی توجه کنیم که ان‌شاءالله در خور نام شهرستان باشد.

مختاری رئیس اداره بهزیستی شهرستان هم خواستار اهدای کتاب برای جامعه هدف بهزیستی شد.

فضل الله باغسخا عضو شورای شهر گفت: بحث کتاب و کتابخوانی یک بحث جدی است و فقر فرهنگی این است که اهمیت به کتاب و کتابخوانی نمی‌دهیم.

وی گفت: استعدادهای بالقوه در شهرستان وجود دارد که انتظار داریم توجه بیشتری به آنها شود. وی همچنین خواستار پیگیری کتابخانه مرکزی شد.

باغسخا در پایان گفت: کتاب نقطه مقابل آسیب‌های اجتماعی است.

جهاندیده رئیس کمیته امداد امام خمینی شهرستان بهمئی هم در این جلسه گفت : در راستای کتاب و کتابخوانی و فرهنگ آن آماده هرگونه همکاری هستیم.

رئیس آموزش و پرورش شهرستان بهمئی در این جلسه با اشاره به رابطه آموزش و پرورش و کتابخانه و همکاری و جامعه هدف که دانش آموزان هستند گفت: این فضایی که در کتابخانه های شهرستان وجود دارد مناسب نیست، همچنین کتاب های موجود در کتابخانه به روز تر شوند.

جریده در همین رابطه ادامه داد: در راستای هماهنگی بین آموزش و پرورش و کتابخانه‌ها میطلبد که جلساتی در سطح استان برگزار شود و بیشتر با هم هماهنگ باشند.

امیر مسلمی نیا سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان هم گفت: متاسفانه به دلیل ظهور رسانه‌های جمعی بحث کتاب و کتابخوانی مظلوم واقع شده است و دستگاه‌های مسئول فکری بیاندیشند.

در ادامه مدیرکل کتابخانه های عمومی استان کهگیلویه و بویراحمد به ایراد سخن پرداخت.

...

یاسر رحیمیان گفت: کتابخانه یک نهاد عمومی غیردولتی است که در جامعه ایفای نقش می‌کند و وظیفه اصلی آن ترویج کتاب و کتابخوانی و مطالعه عمومی است.

وی گفت: در شهرستان ۶ باب کتابخانه و تعداد ۳۴ هزار نسخه کتاب وجود دارد و حدود ۵۶۰۰ نفر عضو فعال در شهرستان داریم .

رحیمیان در مورد پروژه کتابخانه مرکزی شهرستان گفت: این پروژه با ۱۳۲۷ متر مربع زیر بنا بعد از کتابخانه شهرستان چرام به عنوان بزرگترین کتابخانه استان می باشد که انشاالله امسال تخصیص خوبی به این کتابخانه داده شود و این پروژه هم به پایان برسد.

...

وی ادامه داد: نامه نگاری هایی با نماینده شهرستان های چهارگانه در مجلس شورای اسلامی انجام دادیم و پیشنهاد دادیم که یک هماهنگی با قرارگاه کوثر داشته باشد تا بتوانیم مبلغی برای این پروژه از آنها کمک بگیریم.

در پایان جلسه معاون سیاسی امنیتی فرمانداری شهرستان بهمئی گفت: طبق فرمایشات مقام معظم رهبری آگاهی و بینش از رهگذر کتاب می‌گذرد.

...

الماس عابدی گفت: در زمینه کتاب و کتابخوانی همه تلاش کنیم و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را بیشتر مد نظر قرار دهیم.

وی در پایان گفت: تلاش کنیم مدارس شهرستان به کتابخانه مجهز شوند تا دانش آموزان بتوانند از کتاب ها استفاده کنند.

..........................................

نظر جدید
پربازدیدها