شنبه، 22 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980422008
امین روانان
روحی فرد شهرستان بهمیی را غریبی در سرزمین پدری عنوان کرد و گفت : اکثریت شرکتهای خوزستان در اطراف ما هستند و فرزندان بهمیی بعلت غیربومی در این شرکتها پذیرش نمی شوند و ما ...
نائب ریس شورای شهر لیکک؛ مسئولان کهگیلویه و بویر احمد نگاه منصفانه ای  به شهرستان بهمئی ندارد /بهمئی ها خواستار الحاق به خوزستان هستند/نماینده کهگیلویه بزرگ خواست مردم را پیگیری کند

رهیافت جنوب ؛ نائب رئیس شورای شهر لیکک از درخواست مردم شهرستان " بهمیی" برای جدا شدن از استان " کهگیلویه و بویراحمد " و الحاق به استان " خوزستان " خبر داد.

به گزارش رهیافت جنوب محمد روحی فرد  با بیان این مطلب گفت : شرایط جغرافیایی و تبعیض های اعمال شده سبب شده است تا مردم بهمیی خواستار الحاق به خوزستان باشند.

وی با اشاره به فاصله شهر "لیکک" مرکز شهرستان " بهمیی" تا " یاسوج " مرکز استان " کهگیلویه و بویراحمد" و مقایسه همین فاصله تا شهرهای "خوزستان " افزود : فاصله لیکک تا یاسوج بالغ بر ۳۰۰ کیلومتر است و این در حالی است که همین فاصله برای مناطق دورافتاده بهمیی بسیار بیشتر است و مردم برای یک کار اداری ساده که مجبورهستند به مرکز استان مراجعه نمایند باید  اینهمه مسیر را با همه خطرات و هزینه های بسیار طی کنند که آیا کار آنها در همان روز انجام شود یا خیر؟

نائب رئیس شورای شهر لیکک با بیان اینکه بسیاری از امور پزشکی و حتی داد و ستد مردم بهمیی از استان خوزستان انجام می شود ادامه داد :  در مجاورت ما شهرهایی از استان خوزستان هستند که همگی از ایل بهمیی هستند و بنا به تقسیمات کشوری ما  در استان کهگیلویه و بویراحمد هستیم و آنها در استان خوزستان .

روحی فرد  شهرستان بهمیی را غریبی در سرزمین پدری عنوان کرد و گفت : اکثریت شرکتهای خوزستان در اطراف ما هستند و فرزندان بهمیی بعلت غیربومی در این شرکتها پذیرش نمی شوند و ما در سرزمین خودمان احساس غربت می کنیم .

وی با اشاره به وجود ۷۵ حلقه چاه نفت در بهمیی افزود : اگر بهمیی به خوزستان ملحق شود این پتانسیل بسرعت بیشتری فعال می شود و  مجموعه ای شبیه بیدبلند شکل خواهد گرفت.

نائب رئیس شورای شهر لیکک با انتقاد شدید از نوع  نگاه مسولان کهگیلویه و بویراحمد به شهرستان " بهمیی" ادامه داد: متاسفانه نگاه مرکز استان در همه ابعاد به بهمیی و مشکلات آن نگاه منصفانه ای نیست و ما از این موضوع بشدت رنج میبریم.

روحی فرد  ضمن تشریح دردآور بودن همزمان نگاه غیر منصفانه از مرکز کهگیلویه و بویراحمد به بهمیی و نگاه غیر بومی بودن مراکز همجاور آنها در استان خوزستان گفت : ما معتقدیم برای خلاص شدن از این وضعیت  و  استفاده بهتر از امکانات و سرعت دادن به توسعه و‌پیشرفت شهرستان راهی جز جداشدن از کهگیلویه و‌بویراحمد و پیوستن به خوزستان نداریم .

وی با اشاره به پیگیری های انجام شده در این خصوص از مراجع ذی صلاح‌ افزود : این‌موضوع را از وزارت کشور  و نماینده کهگیلویه بزرگ خواستیم و دنبال هم می کنیم ولی تاکنون " عدل هاشمی پور" اظهار نظر موافق یا مخالفی نداشته و البته خواست ما پیگیری این درخواست مردم توسط ایشان است .

این عضو شورای شهر لیکک با اشاره به اخراج فرزندان بهمیی از برخی پروژه های فعال اطراف این شهرستان که در استان خوزستان قرار دارند  ادامه داد:  اگر بهمیی به خوزستان ملحق شود دیگر بعنوان غیربومی محسوب نشده و کارگران آن تحت این عنوان اخراج نخواهند شد  و این حق مردم این منطقه است که در پروژه ها و شرکت هایی که تنها ده دقیقه با منزل آنها فاصله دارند پذیرش شوند و سهمیه بومی داشته باشند

نظر جدید
پربازدیدها