شنبه، 22 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980422007
سیروس بزمی
 فرهنگ برهنگی فرهنگ حیوانی است و عفاف و حجاب امری فطری است که می‌تواند مصونیت را برای زن فراهم نماید و در ترک گناه کمک فراوانی نماید.
امام جمعه شهر لیکک: کاهش مقبولیت دولت تضعیف نظام است/ بعضی افراد در تلاش هستند که یه عده آدم افراطی را پست دهند و هر کسی که به ولایت دهن کجی کرده بر سر کار آورند

 به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، امام جمعه شهر لیکک در خطبه های نماز جمعه این هفته گفت : انسانها جهل مرکب دارند و برای رسیدن به کمال، عمل به مکتب اسلام و سیره و روش اهل بیت چراغ راه ما می‌باشند.

حجت الاسلام افروغی افزود : حضرت امام رضا (ع) در یکی از مناظرات که نماینده های هفت کیش مختلف حضور داشتند با قدرت علمی توانستند در این مناظره برتری مکتب شیعه را به رخ معاندان بکشند و همیشه کسب علم و دانش را به شیعیان سفارش می‌کردند.

وی با اشاره به بحث اینستکس گفت : اروپاييان با هماهنگی آمریکا در حال وقت تلف کردن هستند و این روند را ادامه می‌دهند تا نابودی تکنولوژی هسته ای و فروپاشی اقتصاد ایران اسلامی با تحریم‌ها ادامه می‌دهند.

خطیب نماز جمعه شهر لیکک ادامه داد : تصمیم اخیر مسؤلین نظام در جهت کم کردن تعهدات ثابت کرد که ایران می‌تواند با تصمیم قاطع دشمنان را به چالش و تکاپو وادار نماید و انتظار می‌رود مسولان در برابر حمله سیل آسای استکبار و دشمنان قطره چکانی عمل نکنند و به توئیت بسنده ننمایند.

حجت الاسلام افروغی گفت : امیدواریم دولت و مسولین دستگاه دیپلماسی با همین روند خوب از موضع قدرت وارد شوند تا نتایج بهتری نصیب کشور شود.

وی افزود : یک نمونه درس از مکتب امام رضا، وجود شیخ زگزاگی در نیجریه است که با الهام از مکتب امام (ره) وفای به عهد کردند و با وجود به شهادت رساندن شش تن از فرزندان وی توسط ارتش نیجریه، برای تبلیغ دین اسلام ذره ای کوتاه نیامدند و پای ارزش‌ها و آرمان‌های اسلام ایستادند که امیدواریم سلامتی خود را بدست بیاورند.

خطیب نماز جمعه شهر لیکک با اشاره به نیاز به رواج فرهنگ عفاف و حجاب در جامعه گفت : فرهنگ برهنگی فرهنگ حیوانی است و عفاف و حجاب امری فطری است که می‌تواند مصونیت را برای زن فراهم نماید و در ترک گناه کمک فراوانی نماید.

وی ادامه داد : خیلی از جوانان بخاطر وجود محیط های آلوده خود را در خانه حبس می‌نمایند و انتظار است که خانواده‌ها، و دستگاه های فرهنگی در زمینه ترویج فرهنگ حجاب کوتاهی ننمایند.

حجت الاسلام افروغی افرود : حتی در ایران اسلامی افرادی هستند که فیلم تبلیغاتی آنها به دست افراد بد حجاب تهیه می‌شود و اُف بر مسولی که در جامعه اسلامی برای رسیدن به پست و مقام به این شیوه عمل می‌نماید.

حجت الاسلام افروغی با اشاره به سالروز تشکیل شورای نگهبان گفت : حضرت امام و مقام معظم رهبری در ادوار مختلف به سلامت و اهمیت جایگاه شورای نگهبان سخنان بسیار گفته اند و تا الان خیلی زحمت کشیده شده و روح کلی شورای نگهبان قابل دفاع است که انتظار داریم شورای نگهبان با توجه به نزدیک شدن به زمان انتخابات، در شهرستان ما هم با آموزش به افراد توانمند زمینه برگزاری انتخابات سالم را بهتر از قبل فراهم نمایند.

وی با اشاره به روز بهزیستی و تبریک این روز گفت : سلامتی مغز نشان از سلامت روان دارد و خانواده ها آزمایشات قبل از ازدواج را جدی بگیرند تا شاهد سالم بودن جامعه از نظر جسمی باشیم.

حجت الاسلام افروغی با اشاره به طیف طرفداران دولت گفت : به مجموعه طیف منتسب به دولت توصیه میکنم که کاهش مقبولیت دولت تضعیف نظام است و اما بعضی افراد در تلاش هستند که یه عده آدم افراطی را پست دهند و هر کسی که به ولایت دهن کجی کرده بر سر کار آورند.

وی ادامه داد : در میام طیف طرفداران دولت افراد ولایت مدار و اهل مسجد وجود دارد که به عنوان یک فرد دلسوز، از مسولین میخواهم بدلیل نزدیکی به ایام انتخابات از افراد ولایی و منتسب به طیف خود استفاده نمایند و برای حمایت از دولت این توصیه دلسوزانه را عملی نمایند.

حجت الاسلام افروغی با تبریک ولادت با سعادت حضرت امام رضا (ع) گفت : حضرت فرموند هر کس مرا زیارت کند، در سه جا از جمله روزی که پرونده او را دست چپ گذارند، روي پل صراط که گذر از آن سخت است و جایی که اعمال وی را با میزان سنجش می‌کنند وی را نجات میدهم و شفاعت مینمایم.

وی با اشاره به روایات و احادیث در زمینه تکریم والدین گفت : امامان و انبیاء در این زمینه بسیار سفارش نمودند و باید نسبت به پدر و مادر تواضع و فروتنی داشته باشیم که بر طبق دستورات دینی، نارضایتی والدین زمینه نارضایتی خداوند را فراهم می‌نماید.

نظر جدید
پربازدیدها