چهارشنبه، 19 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980419005
سیروس بزمی
این نشست در خصوص اطلاع رسانی در مورد منابع آب شهرستان بهمئی و وضعیت پروژه های این حوزه برگزار شد.
در نشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی مطرح شد: شرکت آب منطقه ای هیچگاه در پروژه آبرسانی به بهمئی از سد کوثر کوتاهی نداشت/ مسئولان به خصوص در حوزه بودجه و اعتبارات در سطح شهرستان و استان باید جوابگوی طولانی شدن پروژه باشند/ در سال ۹۲ به کمک دستگاه قضا ۱۱۱ حلقه چاه پلمپ شد/ سد ایلی اباد ۴۰۰ نفر اشتغال ایجاد می کند/ سد سیاهشیر و سندان با ۳۰ و ۶۵ درصد پیشرفت ادامه پیدا می کند

 

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب، نشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شد.

رسول فرهادی معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد ابتدا در ابتدای این نشست با تقدیر از حضور خبرنگاران شهرستان در این نشست خبری گفت: این نشست در خصوص اطلاع رسانی در مورد منابع آب شهرستان بهمئی و وضعیت پروژه های این حوزه برگزار شد.

وی ادامه داد: فرهنگ مطالبه گری در بعضی از نقاط کشور ترویج و توسعه یافته، اما در برخی از شهرستان ها و مناطق مانند استان ما این فرهنگ شدت کمتری دارد که خبرنگاران می توانند با بیان اشکالات از این زاویه، به مسئولان کمک کنند.

نشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شد

فرهادی با اشاره به اینکه شرکت آب منطقه ای هیچگاه در پروژه آبرسانی به بهمئی از سد کوثر کوتاهی نداشت بیان داشت: بیشتر از بودجه ای که برای این پروژه در اختیارمان گذاشته شد، کار کردیم.

وی ادامه داد: مسئولان به خصوص در حوزه بودجه و اعتبارات در سطح شهرستان و استان باید جوابگوی طولانی شدن پروژه باشند و خبرنگاران باید این را از مسئولان مطالبه کنند و از آنها بخواهند تا روند پروژه سرعت بگیرد.

در ادامه ی این نشست خبری محسن افروزی رئیس اداره منابع آب شهرستان بهمئی در ادامه نشست به صحبت در حوزه ی منابع آب شهرستان پرداخت.

وی در ابتدای صحبت های خود در مورد میزان بارندگی ها در شهرستان گفت: بارندگی ها در دو ایستگاه باران سنجی شهرستان در طول سال بین 400 تا 1100 میلی متر متغیر هستند که این میانگین مربوط به 15سال اخیر است.

وی افزود: شهرستان بهمئی سه رودخانه دائمی با متوسط 27 میلیون متر مکعب و همچنین  122 میلیون متر مکعب روان آب سطحی در طول سال دارد.

رئیس منابع خاطرنشان کرد:یکی از پتانسیل های مهم در زمینه احداث صنایع کوچک و کشت محصولات کشاورزی کنترل همین روان آب ها با احداث سد و تغذیه مصنوعی منابع آب زیر زمینی است.

نشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شد

وی افزود:بر اساس مطالعه و ظرفیت سنجی همین میزان روان آب ها در شهرستان، پروژه 7 سد و 8 طرح تغذیه مصنوعی منابع آب زیر زمینی را در دست اجرا داریم.

رئیس اداره منابع آب بهمئی در ادامه با بیان اینکه هدف اصلی ما کمک به تعادل بخشی مصارف و منابع آب است، گفت:یکی از بهترین راهکارهای تعادل بخشی، احداث همین سازه هاست که می تواند منجر به رونق تولید و حفاظت منابع آب شود.

افروزی تصریح کرد:در مجموع میزان 9.2 میلیون متر مکعب برداشت سالانه آب در بهمئی داریم.

رئیس اداره منابع آب شهرستان گفت: 8 سفره آب زیر زمینی کوچک با مساحت تقریبی 165 کیلومتر مربع در بهمئی داریم که نسبت به مساحت 1370 کیلومتر مربعی شهرستان، این میزان عدد بسیار پایینی است.

وی افزود:در مجموع از چاه های مجاز و غیر مجاز بهمئی نزدیک به 10 میلیون مترمکعب آب در حال برداشت است که تنها 2 میلیون مترمکعب دیگر قابلیت برداشت داریم و اگر از این رقم بگذریم، مانند دیگر دشت های کشور به فاجعه زیست محیطی دچار می شویم.

افروزی افزود:سال 92  تعداد 310 حلقه چاه غیر مجاز در شهرستان شناسایی کردیم که با همکاری مراجع قضایی و نهادهای مربوطه 111 حلقه از آنها پر شدند و با این کار توانستیم 2.2 میلیون متر مکعب آب به صورت سالانه صرفه جویی داشته باشیم.

وی بیان داشت:نصب کنتور هوشمند بر روی ایستگاه های پمپاژ عام المنفعه و چاه های مجاز از سیاست های جدید وزارت نیرو در راستای حساسیت های بالا نسبت به مراجع آب است که در دستور کار قرار گرفت.

افروزی تصریح کرد: 9 حلقه چاه مشاهده ای با هدف سطح سنجی، پهنه بندی،کنترل و مدیریت منابع آب زیر زمینی در سطح شهرستان داریم که نیاز به حفر 32 حلقه دیگر از این نوع چاه ها داریم.

رئیس اداره منابع آب بهمئی ادامه داد:با بهره برداری از طرح آبرسانی به بهمئی از سد کوثر 8.5 میلیون مترمکعب به منابع آب شهرستان بهمئی اضافه می شود.

افروزی گفت:این طرح تاکنون 40 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با شرایط موجود تا 2 سال آینده به بهره برداری می رسد.

وی با بیان اینکه سد ایلی آباد ممبی 400 هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان را زیر کشت محصولات آبی می برد، گفت:ودر این اراضی برای 400 نفر اشتغال زایی ایجاد می شود.

رئیس اداره منابع آب بهمئی در مورد سدهای قلات و سرآسیاب گفت:طرح مطالعاتی سد قلات و سرآسیاب بهمئی در مرحله پایانی است و با احدث این دو سد 2 هزارهکتار از اراضی کشاورزی شهرستان زیر کشت محصولات آبی می رود.

افروزی در پایان صحبت های خود در مورد سدهای سیاه شیر و سندان گفت:سد سیاه شیر و سندان به ترتیب 30  و  65 درصد پیرشفت فیزیکی دارند که قرار است با تخصیص اعتبارات جدید، این پروژه ها دوباره فعال شوند.

در ادمه ی این نشست هر کدام از خبرنگاران شهرستان مشکلات مربوط به حوزه ی آب در شهرستان را با معاونت حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد و مدیر اداره ی منابع شهرستان بهمئی در میان گذاشتند و از آنها خواستند با انعکاس این مشکلات به مقامات بالاتر، به شهرستان بهمئی با حساسیت بیشتری نگاه کنند تا مشکلات مردم در حوزه ی آب مرتفع گردد.

 

نشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شدنشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شدنشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شدنشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شدنشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شدنشست خبری معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای کهگیلویه و بویراحمد با اصحاب رسانه بهمئی ظهر امروز در فرمانداری شهرستان برگزار شد

نظر جدید
پربازدیدها