جمعه، 07 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980407007
امین روانان
کوبیدن بر طبق بومی و غیر بومی بودن فرزندان بهمئی در این پروژه دردی را دوا نمی کند، باید مسئولان شهرستانی و استانی سال گذشته که شرکت آگهی استخدام سراسری زده بود، با پیگیری ...
اخراج مجدد کارگران بهمئی از پروژه احداث فاز دوم پالایشگاه گاز بید بلند/فرماندار و نماینده بهمئی در مجلس پیگیر و پاسخگوی حقوق کارگران باشند.

به گزارش رهیافت جنوب ؛کارگران بهمئیِ پروژه احداث فاز دوم پالایشگاه گاز بیدبلند ، اخراج شدند.

این اتفاق روز گذشته به بهانه پایان بخشی از کار شرکت و بدون اطلاع قبلی رخ داد طوری که صبح زود و هنگام مراجعه این افراد درب ورودی شرکت، اجازه ورود به آنها  داده نشد.
البته یکی از کارمندان شرکت پالایشگاه بید بلند در این باره گفت:این کار باید روزی اتفاق می افتاد، این کارگران کارگران نیروهای پیمانکاران طرف قرارداد با شرکت بودند و با پایان بخشی که در آن بکارگیری شده بودند قرارداد آنها هم تمام می شود و طبیعی است که ممکن است شرکت در ادامه نیازی به همکاری آنها نداشته باشد.

این فرد که نخواست نامش فاش شود افزود:کوبیدن بر طبق بومی و غیر بومی بودن فرزندان بهمئی در این پروژه دردی را دوا نمی کند، باید مسئولان شهرستانی و استانی سال گذشته که شرکت آگهی استخدام سراسری زده بود، با پیگیری و تلاش سهمیه بومی تعدادی از فرزندان بهمئی را می گرفتند اما این کار نشد و صد ها نفر از خوزستان و حتی دیگر نقاط کشور در شرکت پذیرش و استخدام شدند.

البته پایگاه خبری آوای ماغر این هشدار را سال گذشته به مسئولان داده بود اما پیگیری مسئولان نتیجه ای در بر نداشت و فرزندان بهمئی به عنوان نیروی بومی شرکت در آزمون شناخته نشدند(جاي خالي سهميه بومي جوانان بهمئي در آگهي استخدام 1200 نفري پالايشگاه گاز بيد بلند2/بزرگترين شانس استخدامي بهمئي ها در گرويِ رايزني 24 ساعته با مسئولان وزارت نفت)

وی در ادامه گفت:در حقیقت کم کاری از مسئولان بهمئی بود و در حال حاضر جو سازی ها فایده ندارد اما باز هم مسئولان می توانند با توجه به سابقه ای که همین کارگران فصلی بهمئی در شرکت بزرگ جهان پارس به عنوان یک شرکت بزرگ در حوزه نفت و گاز کشور، کسب کردند، با پیگیری جدی آنها را در شعبه های دیگر این شرکت در نقاط مختلف کشور بکارگیری کند.

تعدادی از کارگران اخراج شده بهمئی در دفتر امام جمعه شهر لیکک تجمع کرده و خواهان کمک از مسئولان شدند.


فروردین ماه دو سال پیش هم این اتفاق رخ داد اما با پیگیری فرماندار وقت و دیگر مسئولان بعد از سه روز کارگران به پروژه برگشتند؛البته همانگونه که از آرشیو خبر قبل می توانید مشاهده کنید، در گذشته این اتفاق فقط برای بچه های بهمئی و به بهانه غیر بومی بودن رخ داد اما اکنون شرکت با جذب و آموزش نیروهای اصلی خود قصد دارد نیروهای طرف قرار داد با پیمانکارانی که کار خود را تمام کردند، تسویه و اخراج کند. 

 

فرماندار بهمئی و نماینده مردم شهرستان در مجلس شورای اسلامی باید پیگیر حقوق کارگران اخراج شده شهرستان باشند تا در این فصل از سال و فشار گرانی ها و مشکلات اقتصادی اخیر، مشکلات ده ها خانوار بهمئی بدتر از شرایط موجود نشود.منبع آوای ماغر

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها