سه شنبه، 04 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980404007
امین روانان
رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها، گفت: در این صورت تصمیمات اتخاذ شده قوی‌تر و کاراتر خواهد بود
جهش بلند دکتر غریب پور برای فعال کردن معادن کشور/از وجود ۴۰۰۰هزار معدن غیر فعال در کشور/تا درخواست اکتشاف ۳۰۰۰هزار کیلومتر مربع مواد معدنی

 به گزارش رهیافت جنوب؛  رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی گفت: هم اکنون 4 هزار معدن غیرفعال در کشور داریم که برای امسال فعال‌سازی 150 مورد از این معادن را پیش‌بینی کرده‌ایم.
وجود 4 هزار معدن غیرفعال در کشور/درخواست اکتشاف 300 هزار کیلومتر مربع محدوده معدنی

به گزارش رهیافت جنوب؛  دکتر "خداداد غریب‌پور " در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری دو جانبه بین خانه معدن و مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی در کرج اظهار داشت: طبق توافقی که با جهاد دانشگاهی داشتیم، قرار شد در ساختار شرکت‌هایی که نیازمند دانش هستند از توان دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه احیای معادن کوچک در دستور کار سازمان توسعه معادن قرار دارد، گفت: سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌ها مدلی از سرمایه اجتماعی هستند، در این زمینه تحقیقات از اهمیت بالایی برخوردار است و سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند ارتباط با این مراکز را تسهیل کنند.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی  با تاکید بر لزوم استفاده از نظرات بخش خصوصی در تصمیم‌گیری‌ها، گفت: در این صورت تصمیمات اتخاذ شده قوی‌تر و کاراتر خواهد بود.

به گفته وی، مشارکت با بخش خصوصی در قالب تشکل‌ها، منفعت دوسویه برای این بخش و دولت دارد.

غریب‌پور ادامه داد: طی سال جاری اقدامات برجسته‌ای را مدنظر داریم که یکی از آنها اکتشاف ذخایر معدنی است و در این زمینه درخواست اکتشاف 300 هزار کیلومتر مربع ارائه شده که در حال تکمیل و اخذ مجوز است.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی پشتوانه این اکتشافات خواهد بود، گفت: این مرکز باید به سمت تجاری شدن پیش رود.

وی همچنین با بیان اینکه در حال حاضر 4 هزار معدن غیرفعال در کشور داریم،‌ گفت: برای امسال 150 مورد از این معادن را پیش‌بینی کرده‌ایم که فعال شود که البته انتظار ما بیشتر از این رقم است.

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی  با تاکید بر لزوم حمایت بیمه‌ای و سرمایه‌گذاری از معادن کوچک، اظهار داشت: به دنبال این نیستیم که خودمان به عنوان سرمایه‌گذار در معادن کوچک وارد شویم.

وی با بیان اینکه مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی می‌تواند با جهاد دانشگاهی و تشکل‌های صنعتی و انجمن‌های مردم نهاد ارتباط برقرار کند، گفت: قصد داریم بخش تصدی‌گری را رونق دهیم تا حمایت بیشتری انجام دهیم و بخش خصوصی آماده سرمایه‌گذاری در فعالیت‌های معدنی شود.

به گفته خدادادی، بخش معدن پتانسیل لازم برای جایگزین با نفت را دارا است و این در حالی است که با توجه به شرایط خاص اقتصاد کشور و وضعیتی که در این بخش به چشم می‌خورد، باید ارتباط بیشتری را با بخش خصوصی برقرار کرد تا بتوان از این فرصت به خوبی بهره مند شد.

وی اظهار داشت: هر جا بخش خصوصی مایل به سرمایه گذاری باشد، ما به عنوان دولت استقبال کرده و زمینه‌های لازم را فراهم خواهیم آورد.

 

تفاهم نامه همکاری دو جانبه بین خانه معدن و مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی با هدف فراهم کردن بسترهای همکاری در بخش‌های پژوهشی، انجام طرح‌های کاربردی، تسهیل و توسعه ارتباطات و همچنین ارائه خدمات آزمایشگاهی به بخش معدن امروز به امضا رسید.

توسعه همکاری دو جانبه با استفاده از امکانات مرکز تحقیقات فراوری مواد معدنی و توسعه و بهبود استانداردهای آموزشی در حوزه معدن و صنایع معدنی از دیگر اهداف امضای این تفاهم‌نامه است

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها