سه شنبه، 04 تیر 1398 00:00 کد مقاله : 13980404001
امین روانان
از شناسایی ۲۸۸۵نفر بیمار فشار خونی در شهرستان بهمئی /تا اجرای موفقیت آمیز طرح ملی کنترل فشار خون در بهمئی

به گزارش پایگاه خبری رهیافت جنوب ؛رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی صبح امروز در نشست با اصحاب رسانه از رسانه های شهرستان در جهت آگاه سازی مردم در طرح بسیج ملی فشار خون در بهمئی تقدیر و تشکر کرد.

علی آبشنگ گفت؛مهمترین علت وقوع بیماری های قلبی و عروقی، فشار خون بالاست که ناشی از شیوه ناسالم زندگی های امروزی مانند کم تحرکی، رژیم غذایی ناسالم، دخانیات و استرس است.

آبشنگ با بیان اینکه بیماری فشار خون هیچگونه علائم و نشانه ای ندارد اما قربانیان زیادی در جامعه می گیرد، گفت: به همین دلیل این بیماری را قاتل خاموش می گویند.

وی در ادامه گفت : در همین راستا و برای شناسایی بیمارانی که از بیماری خود اطلاع ندارند با دستور وزیر محترم بهداشت، طرح بسیج ملی کنترل فشار خون از 27 اردیبهشت آغاز و تا 15 تیر ماه ادامه دارد و  در این طرح افراد بالای 30 سال، زنان باردار و بیماران دارای نارسایی کلیه جامعه هدف محسوب می شوند.

آبشنگ گفت : به همین مناسبت شهرستان بهمئی  فعالیت خود را در حوزه طرح بسیج ملی آغاز کرد و از 16هزار و 909 نفر افراد بالای 30 سال تاکنون 12هزار و 750 نفر مورد ارزیابی و غربالگری قرار گرفتند.

آبشنگ ادامه داد: بیمارانی که از قبل شناسایی شده بودند، 2هزار و 800 نفر و از شروع طرح تاکنون هم 85 بیمار جدید شناسایی و تحت مراقبت قرار گرفتند.

وی با اشاره به اجرای موفقیت آمیز طرح بسیج ملی کنترل فشار خون تا این لحظه در بهمئی، گفت: تا الآن 2هزار و 995 نفر بیماران پیش فشار خونی شناسایی و از 54 نفر بیماری که دارای بیماری نارسایی کلیه هستند هم 25 نفر مبتلا به فشار خون بالا هستند.

رئیس شبکه بهداشت و درمان بهمئی خاطر نشان کرد؛ این طرح تا 15 تیر در 6 مرکز بهداشتی - درمانی شهری  و روستایی، 2 پایگاه جامع سلامت، 27 خانه بهداشت و دو ایستگاه سیار که یک ایستگاه در مرکز شهر و یک ایستگاه نیز به کوه سفید جهت عشایر تحت پوشش اعزام شدند.

برچسب ها :
نظر جدید
پربازدیدها